شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#تحقیق و تفحص#مجلس شورای اسلامی

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی

ایسنا نوشت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.

در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات، با ۱۳۴ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۷۵ رای ماخوذه به تصویب نمایندگان رسید.

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات با تاکید بر اینکه ۲۸ نفر از نمایندگان مجلس این درخواست تحقیق و تفحص را مطرح کرده‌اند، موارد زیر را به عنوان محورهای این تحقیق و تفحص عنوان کرد:

- چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش داخلی می‌باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت‌ها چیست؟

- چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش خارجی و صادرات می‌باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت‌ها چیست؟

- چرا گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بخش قابل توجهی از فروش صادراتی خود را منحصرا به شخصی برزیلی واگذار نموده و مانع رقابت در این زمینه می‌شود که این کار زمینه فسادهای متعدد را اینجاد نموده است؟

- دلیل عدم تسویه حساب برخی شرکت‌های تولید کننده محصولات پتروشیمی با خریداران خارجی چیست و چرا بعضا برخی خریداران خارجی به شرکت‌های تولید کننده دولتی بعضاً تا ۵۰ میلیون دلار بدهکار می‌باشند؟ چرا منافع ملی و منافع شرکت‌ها در این خصوص رعایت نشده است؟

- چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضاً تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد؟

- چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضاً تفاوت قیمت قابل توجهی با قیمت‌های جهانی وجود دارد؟

۲۱۶۲۱۷