شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#ایالات متحده

نیروی دریایی آمریکا هم بی‌فرمانده شد!

نیروی دریایی آمریکا هم بی‌فرمانده شد!

ایسنا نوشت: نیروی دریایی آمریکا هم برای نخستین بار در طول تاریخ خود به سومین بخش از ارتش این کشور تبدیل شد که دیگر فرمانده تایید شده از سوی سنا ندارد، چون یکی از سناتورهای جمهوری خواه ایالات متحده همچنان جلوی تایید کاندیداهای پیشنهادی این پست را گرفته است.

دریاسالار "مایک گیلدی" رئیس بازنشسته عملیات نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه از سمتش به عنوان فرمانده این نیروی نظامی کناره گیری کرد. نیروی دریایی، نیروی زمینی و تفنگداران ارتش آمریکا همچنان بدون فرماندهی تایید شده از سوی سنا هستند.

ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان برگزاری مراسمی در آکادمی نیروی دریایی این کشور در آناپلیس، مریلند گفت: این روند غیرمنتظره است. این واقعا غیرضروری است. این وضعیت واقعا ناامن است.

سناتور جمهوری خواه "تامی توبرویل" جلوی کاندیداتوری صدها تن از نظامیان را برای سمت‌ها و پست‌های بالاتر گرفته و می‌گوید، پنتاگون از منابع مالی دولت برای پوشش هزینه‌های مسافرتی به منظور سقط جنین اعضای نظامی و وابستگانشان به صورت نامناسبی استفاده می‌کند.

ژنرال آستین افزود: این وضعیت نامناسب در نیروهای نظامی آمریکا آمادگی ارتش را تضعیف می‌کند. این روند توانایی ما را برای حفظ بهترین افسرانمان زیر سوال می‌برد و زندگی تعداد زیادی از اعضای خانواده نظامیان آمریکایی را به مخاطره می‌اندازد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آدمیرال "لیزا فرانچتی" را برای فرماندهی نیروی دریایی این کشور کاندیدا کرد که یک اقدام تاریخی است که می‌تواند در صورت تایید انتصاب نخستین زن به عنوان فرماندهی نیروی دریایی آمریکا و یکی از اعضای ستاد مشترک ارتش، موانع جنسیتی را در ارتش آمریکا بردارد. این زن تا زمان تایید به عنوان سرپرست نیروی دریایی فعالیت می‌کند.

پس از آنکه دیوان عالی آمریکا سال گذشته میلادی حکم تاریخی ۱۹۷۳ "رو در مقابل وید" را مبنی بر به رسمیت شناختن حق سقط جنین در قانون اساسی لغو کرد، پنتاگون عنوان داشت که هزینه‌های سفر برای اعضای نظامی که به دنبال سقط جنین هستند با حداکثر ۲۱ روز مرخصی را پوشش می‌دهد.

چندین ایالت آمریکا از زمان الغای این حکم، دسترسی به سقط جنین را محدود کرده‌اند و ارتش نیز گفته که زنان ارتش نمی‌توانند محل استقرار خود را انتخاب کنند.

تصویب ارتقای نظامی توسط سنا معمولا اقدامی آسان است. اقدام سناتور توبرویل در عدم تایید این ترفیعات نمی‌تواند مانع از رای گیری سنا با اکثریت دموکرات در مورد هر گونه ارتقای درجات شود، اما می‌تواند این روند را به شدت کُند کند.

۳۱۱۳۱۱