شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#نیروهای مسلح#مسکو

امیر نصیر زاده: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند

امیر نصیر زاده: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند

مهر نوشت:جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند.

امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح که دوشنبه در رأس هیئت بلندپایه نظامی وارد مسکو شد، گفت: دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است و ایران و روسیه در راستای تأمین امنیت در سطح بین‌المللی همکاری می‌کنند.

هیأت بلندپایه نظامی ایران که در پی دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه از سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مورد استقبال کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و ژنرال اولک ویتالویچ به نمایندگی از وزارت دفاع فدراسیون روسیه قرار گرفت.

هیئت بلندپایه نیروهای مسلح ایران با هدف شرکت در رویدادهای بین‌المللی دفاعی امنیتی فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است.

بنا بر اعلام ناخدایکم ستاد رضا خسروی مقدم وابسته نظامی سفارت ایران در مسکو، هیأت بلندپایه نظامی ایران دوشنبه ۲۳ مردادماه جاری ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه بین المللی نظامی ۲۰۲۳ روسیه و بازدید از نمایشگاه، با تعدادی از روسای هیات‌های خارجی شرکت کننده نیز گفت و گو می‌کند.

همچنین؛ رئیس هیات نظامی کشورمان در روز سه شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ در یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو شرکت و در نشست اول این کنفرانس با موضوع موقعیت جهان چند قطبی سخنرانی می‌کند.

نمایشگاه بین المللی نظامی و دفاعی آرمی فوروم روسیه از روز دوشنبه به مدت یک هفته در پارک پاتریوت در حوالی مسکو برپا می‌شود.

بر این اساس، صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش‌های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان روسی و بیش از ۶۰ کشور جهان به نمایش می‌گذارند.

۲۱۶۲۱۷