شهر خبر

ایده پایان دادن به کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی در گفتمان آمریکا نفوذ پیدا کرده است

ایده پایان دادن به کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی در گفتمان آمریکا نفوذ پیدا کرده است

ایسنا نوشت: مجله نشنال اینترست آمریکا اعلام کرد که با گذر زمان مشخص شد که کمک‌های گسترده و غیرمشروط آمریکا به اشغالگر اسرائیلی، باعث نشد که به آمریکا تقریبا هیچ تاثیری بر سیاست‌های اسرائیل داده شود.

این مجله از روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی طی مقطع اخیر صحبت کرده و تاکید کرد که دفاع از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در سیاست آمریکا دشوارتر شده است.

این مجله اعلام کرد، برخی از ایده‌ها درخصوص سیاست ایالات متحده در قبال رژیم صهیونیستی به گفتمان رایج نفوذ کرده به گونه‌ای که در گذشته به صورت نادر اتفاق می‌افتاد که درمورد چنین ایده هایی در سال‌های گذشته صحبت شود.

مجله مذکور نوشت: دست کم یک ایده وجود دارد که کاملاً در گفتمان راه پیدا کرده است: باید ۳.۸ میلیارد دلار کمک سالانه که آمریکا به اسرائیل می‌دهد، متوقف شود یا دست کم اعطای این کمک همراه با شرط و شروط‌هایی شود.

این مجله با طرح این سوال که چرا باید این تغییر در مناقشات در حال حاضر رخ دهد، افزود، استدلالی که لغو تدریجی کمک‌های آمریکا به اسرائیل را تایید می‌کند، از مدت‌ها قبل مطرح بود.

در این گزارش آمده است: میلیاردها کمک آمریکا به اسرائیل از طریق حمایت مالیات‌دهندگان آمریکایی از مالیات دهندگان اسرائیلی حاصل می‌شود. این حمایت به‌ویژه زمانی که رهبران سیاسی از کسری بودجه به مالیات‌دهندگان آمریکایی گله می‌کنند و کاهش‌های گسترده در برنامه‌های دولتی را پیشنهاد می‌کنند که از سلامت، رفاه و شکوفایی خود آمریکایی‌ها حمایت می‌کند، این حمایت آمریکایی‌ها از اسرائیلی‌ها بدون توجیه به نظر می‌رسد.

مجله نشنال اینترست نوشت: به نظر می‌رسد اتفاقی که باعث شده گفتمان در ایالات متحده سریع‌تر تغییر کند، همان تنش سیاسی در اسرائیل است که به دلیل تلاش‌های دولت برای تضعیف دستگاه قضائی رخ داده است.

این مجله آمریکایی اعلام کرد: مساله‌ای که باعث می‌شود این انتقادها مضحک شود (انتقادها از دولت آمریکا به خاطر مداخله‌اش در امور اسرائیل) تا حدی به این دلیل است که اسرائیل به صورت گسترده و آشکار در سیاست داخلی ایالات متحده دخالت می‌کند.

310310