شهر خبر

دعوای رسانه‌ای دانشگاه آزاد و دولت کلید خورد

ارگان تبلیغاتی دولت در واکنش به انتقادات اخیر ارگان تبلیغاتی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی درباره مسائل مالی این دانشگاه منتشر کرد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، روزنامه فرهیختگان ارگان تبلیغاتی دانشگاه آزاد اسلامی با انتشاریادداشت ها و گزارشاتی در روزهای اخیربه بخشی از عملکرد دولتمردان کابینه رئیسی انتقاداتی را مطرح کرده بود.

روزنامه ایران امروز با انتشار گزارشی خواستار شفاف سازی مسائل مالی در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

این روزنامه نوشت که موضوع‌ عدم شفافیت خصوصاً در مسائل مالی در دانشگاه آزاد اسلامی در همان زمان به عنوان یک مطالبه جدی از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دنبال می‌شد و با مقاومت‌های بسیاری در دانشگاه آزاد روبه‌رو بود و در نهایت نیز نظارت بر مسائل مالی این دانشگاه در بودجه ۱۴۰۰ با نظر مخالف نماینده این دانشگاه، تنها با اختلاف سه رأی، تصویب نشد.

ارگان تبلیغاتی دولت همچنین نوشت که گویا مسئولیت بدون شفافیت، پایش، نظارت و پاسخگویی، به مذاق مدیران جدید دانشگاه آزاد نیز خوش آمده است. آنها، هم می‌خواهند در پست‌ها و مناصب حاکمیتی حضور داشته باشند و هم دانشگاه آزاد را یک مجموعه خصوصی می‌دانند که نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند به آن ورود جدی داشته باشد؛ در این مسیر این دانشگاه شترمرغی است که هرجا منفعت اقتضا کند به شکل یکی از دو حیوان درمی‌آید!