شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت سوخت#بنزین#قیمت بنزین

توضیح جایگاه‌داران درباره قیمت بنزین/ سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت اعلام شد

توضیح جایگاه‌داران درباره قیمت بنزین/ سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت اعلام شد

سخنگوی صنف جایگاه‌داران تاکید کرد: این مشکلات به زودی برطرف شده است و تاکنون ما به عنوان اتحادیه‌های صنفی خبری از افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم و مسئولان دولتی نیز همواره آن را تکذیب کرده‌اند.

رضا نواز با اشاره به افزایش مصرف بنزین در کشور در روزهای گذشته عنوان کرد: عمده مبادی تولید بنزین در پالایشگاه‌های ایران در جنوب کشور واقع شده است ولی مقاصد صرف در تهران و نیمه شمالی کشور هستند و به همین دلیل انتقال بنزین از جنوب به شمال در مصارف بنزین بالا با دشواری انجام می‌شود.

سخنگوی اتحادیه صنف جایگاه‌داران گفت: افزایش مصرف بنزین در برخی شهرها در روزهای گذشته باعث شد که انتقال محموله‌های بنزین به جایگاه‌های سوخت کمی با تاخیر نسبت به موعد موردنیاز انجام شود و بدین ترتیب برخی جایگاه‌ها در ۲۴ ساعت گذشته برای مدت کوتاهی دچار مشکل شدند.

وی تاکید کرد: این مشکلات به زودی برطرف شده است و تاکنون ما به عنوان اتحادیه‌های صنفی خبری از افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم و مسئولان دولتی نیز همواره آن را تکذیب کرده‌اند.

نواز اظهار داشت: هم‌اکنون برای هر بار سوخت‌گیری در جایگاه‌ها، سقفی وجود دارد و مردم با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها بسته به استان‌ها می‌توانند در هر بار سوخت‌گیری اعدادی معادل ۱۵، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ لیتر بنزین دریافت کنند. تاکید می‌کنم که این رقم بسته به هر استان متفاوت است.

سخنگوی اتحادیه صنف جایگاه‌داران گفت: اما سقف هر بار سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی بیشتر بوده و بسته به نوع استان‌ها اعدادی معادل ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر است. البته یک فاصله زمانی ۳ تا ۸ ساعته نیز بین هر سوخت‌گیری بسته به استان‌های مختلف تعبیه شده است. یعنی این امکان وجود ندارد که دو بار پشت سر هم بنزین دریافت کنید و باید یک بازه زمانی بگذرد. البته در صورت انتقال از یک استان به استان دیگر، محدودیت‌ها از صفر محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به الزام قانون بودجه ۱۴۰۲ به ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها، از مردم عزیز تقاضا داریم که برای سوخت‌گیری کارت سوخت شخصی خود را به همراه داشته باشند.

۲۲۳۲۲۵