شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#بروز#طبیعی#این#مشکل#آفرین#است

این انتخابات مشکل آفرین است

طبیعی است که وقتی خط کش انتخاب خراب باشد، مشکلات بسیاری به وجود می‎آید. برای همین است که هرروز شاهد بروز رفتارهای ناپسندی هستیم که در تعارض کامل با ادعاها و شعارهای افراد قرار دارد.

ارمغان زمان فشمی در یادداشتی در ضمیمه جامعه امروز روزنامه اطلاعات نوشت: در روزهایی که گذشت، انتشار فیلمی در فضای مجازی که ضرب و شتم معلولان را در یک مرکز توانبخشی نشان می‎داد، باعث جریحه‎دار شدن احساسات مردم شد. کتک زدن کسانی که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند از چه کسانی برمی‌آید؟ آیا کسی بر کار این گونه مراکز نظارت نمی‎کند؟

موضوع تکان‎دهنده دیگر، درز خبر سهمیه ای بودن ۵۰درصد از پزشکان متخصص بود که مسئولیت جان مردم را برعهده دارند. اینجا هم سؤال به وجود می‎آید که آیا واقعا تعهد بر تخصص اولویت دارد؟ چه کسی با چه معیارهایی تعیین می‌کند که چه کسی متعهد است و چه کسی متخصص؟ می‎توان با اطمینان گفت کسانی که از سهمیه ای بودن کنکور دفاع می‎کنند، خودشان هم حاضر نیستند به پزشکانی که در چنین سیستمی تخصص می‌گیرند مراجعه کنند.

شاید این دو خبر در نگاه اول بی‌ربط به نظر برسند اما هردوی آنها نشانگر بی‌توجهی به معیارهای اصولی و درست برای انتخاب افراد در جایگاه های مختلف هستند.

همه ما می‎دانیم که برای انتخاب یک دانشجوی دکترا یا یک معلم ساده، در جلساتی باعنوان «گزینش»، سؤالات عجیب و غریب می پرسند و سختگیری‎های غیرمنطقی نشان می‎دهند.

ظاهرا انتخاب اعضای کادر مراقبت در مراکز درمانی و توانبخشی یا انتخاب دانشجویان رشته های تخصصی پزشکی نیز یا هیچ معیار و مقیاسی ندارد یا همین‌قدر بی منطق و نامربوط است.

افرادی که با بیماران، معلولان یا ارباب رجوع سروکار دارند قطعا باید پیش از آغاز به کار، توسط روان‏شناس و روان‎پزشک متخصص بررسی شوند تا نخواهند و نتوانند مشکلات شخصیشان مانند خود کم بینی و خشم و دیگرآزاری را بر سر دیگران خالی کنند. البته در آن صورت هم باید بررسی شود که روان‎شناس و روان‎پزشک معتمد، بدون شایستگی و با سهمیه در کنکور قبول نشده باشد!

خلاصه که همه چیزمان به هم می‎آید، یک عده با معیارهای نامشخص و سلیقه ای بر مسندهای گوناگون مدیریت می‎نشینند و برای انتخاب یک عده دیگر که با جان و مال و آبروی افراد سروکار دارند، تصمیمات نادرست می‎گیرند و اسباب نارضایتی مردم می‎شوند.

طبیعی است که وقتی خط کش انتخاب خراب باشد، مشکلات بسیاری به وجود می‎آید. برای همین است که هرروز شاهد بروز رفتارهای ناپسندی هستیم که در تعارض کامل با ادعاها و شعارهای افراد قرار دارد. معلم اخلاق، بی‎اخلاق از کار درمی‎آید و پرستار معلولان، بیمار آزارگر. اگر می‌خواهیم خیالمان از انتخاب‎ها راحت باشد، باید از اول خط‎کش را درست انتخاب کنیم.