شهر خبر

این ۶ محصول ایران خودرو دوباره گران شد + لیست و اسامی

این ۶ محصول ایران خودرو دوباره گران شد + لیست و اسامی

اقتصادنیوز: هرچند اخبار حواشی بازار خودرو امروز ۲۲ مرداد مثبت بود و تصور می شد که بازار هم روند کاهشی داشته باشد، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که امروز قیمت خودرو شکل افزایشی به خود گرفت.

افزایش نرخ دلار از یک سو و اعلام خبر بازنگری محل تأمین ارز از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار امروز را به آن نسبت می‌دهند و به این نکته اشاره می‌کنند که هرچند امروز وزارت صمت فراخوان تعیین نوع، مدل و زمان واردات خودروهای کارکرده را داد، اما اعلام خبر بازنگری محل تامین ارز به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان به منظور تعمیق‌ ساخت داخل به خبر فراخوان وزارت صمت چربید و بازار خودرو را افزایشی کرد. از سوی دیگر به گفته فعالان بازار دلار سیگنال‌های منفی موجب شده تا این روند نرخ دلار شکل افزایشی به خود گیرد که این امر هم در افزایشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افزایش ۳ تا ۱۰ میلیون تومان راهی بازار شدند. رصد بازار نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ پاناروما اتومات» در بازار با افزایش ۱۰ میلیونی راهی بازار شد بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم افزایشی ۴ میلیون تومانی در بازار داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو افت قیمت داشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار با رشد ۳ میلیونی در بازار ۵۷۳ میلیون تومانی شد. اما «هایما S۵ پلاس» در بازار یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس»   ۴۹۲ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۲ میلیونی را تجربه کرد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار رشدی ۳میلیونی داشت و ۶۳۳ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد ۴ میلیونی راهی بازار شد و در بازار ۸۲۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم با رشد ۱۰ میلیونی در بازار ۸۴۲ میلیون قیمت خورد.

ایران اقتصاد 22