شهر خبر

تمجید نویسنده عرب از نیکلاس مادورو به خاطر مواضع ضد قرآن‌سوزی

تمجید نویسنده عرب از نیکلاس مادورو به خاطر مواضع ضد قرآن‌سوزی

مبلغ نوشت: محمد جرادات با بیان اینکه رئیس‌جمهور ونزوئلا شدت نارضایتی مردم مسلمان را احساس کرده است، گفت: مادورو به عنوان یک مسیحی پیرو آموزه‌های عیسی مسیح (ع) خطاب به همه مسیحیان‌ جهان، پرسشی نقادانه و منطقی را مطرح کرد و گفت: اگر یک نسخه از انجیل مقابل مسیحیان سوزانده شود، آنها چه خواهند گفت؟

به گزارش مبلغ محمد جرادات، نویسنده عرب زبان در یادداشتی با عنوان «مادورو و پرسش درباره کتاب مقدس» همبستگی غیرمسلمانان با مسلمانان در حادثه قرآن‌سوزی را نماد همزیستی انسانی و آزادی بیان واقعی دانست.

در این یادداشت آمده است: مادورو با اظهارات خود در واکنش به قرآن‌سوزی و طرح یک پرسش، جهان مسیحیت در اروپا را در برابر وجدان و فطرت انسانی خود قرار داد و با خشم فراوان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کرد.

نویسنده با بیان اینکه رئیس‌جمهور ونزوئلا شدت نارضایتی مردم مسلمان را احساس کرده است، گفت: مادورو به عنوان یک مسیحی پیرو آموزه‌های عیسی مسیح (ع) خطاب به همه مسیحیان‌ جهان، پرسشی نقادانه و منطقی را مطرح کرد و گفت: اگر یک نسخه از انجیل مقابل مسیحیان سوزانده شود، آنها چه خواهند گفت؟ بنابراین، واکنش خشمناک جوامع اسلامی به هتک حرمت نسخه‌های این کتاب مقدس، کاملا طبیعی است.

وی افزود: مادورو در حالی این جنایات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان را محکوم کرد که چند روز پیش نیز سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود در مراسم عزاداری ایام عاشورا از جوانان مسلمان اروپا خواست برای مقابله با این هتک حرمت که طرف‌هایی مرتبط با موساد در پس آن هستند، بسیج شوند آن هم در شرایطی که دولت‌ها ساکت نشسته‌اند.

جرادات گفت: طبیعی بود که سید نصرالله و همچنین مراجع اسلامی از الازهر گرفته تا نجف، قم و قیروان از این اتفاق خشمگین شوند، اما خشم مادورو و قبل از او ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که نسخه‌ای از قرآن را در داغستان در آغوش گرفته بود، چشم انداز روشنی از تلاش‌ها برای خفه کردن فتنه در نطفه را منعکس کرد.

وی ادامه داد: پوتین در همان ابتدا اعلام کرد که هرگونه توهین به قرآن در روسیه مستلزم مجازات است؛ برخلاف آنچه در غرب اتفاق افتاد.

نویسنده تصریح کرد: مادورو همبستگی با ملت فلسطین و مظلومیت آنها را در برابر وحشی‌گری و کشتارهای صهیونیست‌ها را با جنایت هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان پیوند داد، گویی می‌خواست توجهات را به سمت سخنان سید حسن نصرالله بکشاند که گفته بود کسانی که نسخه‌های قرآن را در قلب اروپا می‌سوزانند همان کسانی هستند که فلسطینی‌ها را در جنین، قدس و غزه سلاخی می‌کنند. بنابراین پشت پرده هر دو رخداد یکی است، به ویژه پس از اینکه داده‌ها ثابت می‌کند که شخص جنایتکاری که اقدام به قرآن‌سوزی می‌کند، مزدور اسرائیل است.

در ادامه یادداشت آمده است: آنچه امروز در خصوص این پرونده مهم است، این است که طرف‌هایی که نسبت به این بازی و کینه توزی‌های اسرائیل هوشیارند با آن مقابله کنند، همان طور که در میان رهبران جهان مسیحی، کسانی حضور دارند که در خارج از دار و دسته غربی‌هایی قرار دارند که تسلیم اسرائیلی‌های بدخواه هستند و از جمله آن همین رئیس‌جمهور ونزوئلاست.

نویسنده افزود: دو هفته پیش زمانی که فردی از قصد خود برای سوزاندن تورات گفت، رئیس رژیم صهیونیستی به وحشت افتاد و طرف‌های رسمی و داخلی و خارجی در تلاش برای جلوگیری از این اقدام برآمدند، در حالی که در خصوص تکرار اهانت به قرآن کریم سکوت اختیار کردند.

جرادات با بیان این‌که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در نسخه جدید خود ظاهر شده است، تأکید کرد: مادورو با تمرکز بر وجدان و فطرت صادق خود نسبت قرآن‌سوزی، تمام مزخرفات غربی را برملا کرد که مهم‌ترین آنها دروغ آزادی بیان است. همان طور که پوتین نیز قبلاً در موضوع اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در فرانسه از مقامات این کشور انتقاد کرده بود.

نویسنده ادامه داد: همبستگی آشکار ونزوئلا با مسلمانان در دفاع از قرآن بیانگر همزیستی انسانی در برابر صاحبان آرای مختلف است و آزادی بیان را نشان می‌دهد و بشریت را به کلام خداوند دعوت می‌کند که می‌فرماید: «وَتَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلا تَعَاوَنُوا عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَاب: و در نیکوکاری و پرهیزگاری با یکدیگر همکاری کنید و در گناه و تعدی دستیار هم نشوید و از خدا پروا کنید که خدا سخت ‏کیفر است» آیه ۲ سوره مائده.