شهر خبر

انتخابات بدون رقیب کلید خورد؛ دعوای اصولگرایان شروع شد / افرادی را که متملق و نزدیک به اربابان قدرت و پدرخوانده‌ها باشند، در لیست قرار می‌دهند

انتخابات بدون رقیب کلید خورد؛ دعوای اصولگرایان شروع شد /  افرادی را که متملق و نزدیک به اربابان قدرت و پدرخوانده‌ها باشند، در لیست قرار می‌دهند

روزنامه قدس در سرمقاله امروز به انتقاد از «پدرخوانده‌»‌های جریان اصولگرا پرداخت و نوشت: متأسفانه برخی ازافراد در زمان برگزاری انتخابات یک شرکت سهامی ایجاد می‌کنند و نزدیکان و یا هر شخص را که نزدیک به افکار و فکر خود باشند، در آن سهیم می‌کنند. این رفتارها به‌شدت زننده و موجب دلسردی افراد دلسوز انقلابی می‌شود.

مسئله‌ای که باید از سوی جریان‌های انقلاب مورد توجه قرار بگیرد نحوه ارائه لیست‌های انتخاباتی توسط جریان‌های انقلابی و اصول‌گراست؛ موضوعی که در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی در سال ۱۳۹۸ در تهران و برخی از مراکز استان‌ها با آن مواجه بودیم. برای مثال لیست انتخابات جریان اصول‌گرا طوری بسته شد که موجب دل‌زدگی برخی از نیروهای جریان انقلاب شد. حتی میزان مشارکت برخی از مناطق در شهر تهران به شدت تحت تأثیر قرار گرفت . یکی از پایگاه‌های مهم نیروهای انقلاب منطقه ۱۲ تهران است که در آن دوره با دلسردی و کاهش حضور مردم در فرایند انتخابات همراه شد.

این روزنامه در ادامه افزوده است: متأسفانه برخی ازافراد در زمان برگزاری انتخابات یک شرکت سهامی ایجاد می‌کنند و نزدیکان و یا هر شخص که نزدیک به افکار و فکر خود باشند را در آن سهیم می‌کنند، درحالی‌که این کار درست نیست که هر فرد به ‎تنهایی صاحب قدرت باشد، لیست انتخاباتی برای خود و اطرافیانش ایجاد کند و در آخرین مرحله تأیید نهایی، لیست نیروهای ولایی و کارآمدانقلابی را حذف و افرادی را که متملق و نزدیک به اربابان قدرت و پدرخوانده‌ها باشند، قرار می‌دهند.این رفتارها به‌شدت زننده و موجب دلسردی افراد دلسوز انقلابی می‌شود. باید دقت داشت اگر چنین مواردی دوباره در انتخابات پیش روی اسفندماه روی دهد، طبیعتاً با کاهش مشارکت در شهرهای بزرگ به‌خصوص در تهران مواجه خواهیم شد.



۲۱۶۲۲۰