شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تهران#رکود#ادامه‌دار#خواهد#بود؟#تحلیل#دقیق

رکود بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

با حضور محمد علیمرادی، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی شهر و امیرحسام ذنوبی، عضو هیات موسس گروه آیس‌برگ

فردای اقتصاد: دماسنج اصلی بازار طی روز جاری در نهایت با افت اندک ۰.۰۹ درصدی و معیار هم وزن با کاهش ۰.۲۷ درصدی همراه شد و هر کدام در پایان بازار به ترتیب در محدوده یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد و دیگری در بازه ۶۹۱ هزار واحدی متوقف شدند. در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد در مجموع سهام و حق تقدم رقم ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و سرمایه‌گذاران حقیقی نیز ۱۰۹ میلیارد تومان جریان نقد از بازار خارج کردند. در آن سوی بازار اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون درآمد ثابت و مختلط نیز از خروج پول در امان نبودند و ۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش هم خارج شد.

در روزی که ۵۴ درصد از نمادهای بازار معادل ۴۰۹ شرکت در بخش سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی مثبت بود، ارزیابی ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در پایان بازار نیز از تشکیل صفوف خرید ۴۵۸ میلیارد تومانی حکایت داشت. از مجموع خرید و فروش‌های امروز حقیقی‌ها ۸۳ درصد فروشنده و تنها ۱۷ درصد از حقوقی‌ها خریدار بودند.

در برنامه امروز بورسان، محمد علیمرادی، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی شهر به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سهام پرداخت و امیرحسام ذنوبی، عضو هیات موسس گروه آیس‌برگ، آخرین وضعیت بازارهای جهانی و مسیر پیش روی آن در هفته آینده را مورد بررسی قرار داد.