شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#ایتالیا#تیم ملی#یورو

شوک بزرگ به آبی‌ها؛ سرمربی استعفا کرد

شوک بزرگ به آبی‌ها؛ سرمربی استعفا کرد

روبرتو مانچینی ۱۰ ماه مانده تا شروع یورو ۲۰۲۴ پس از توافق با فدراسیون فوتبال ایتالیا از هدایت تیم ملی کشورش کنار رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مانچینی که توانسته بود ایتالیا را در یورو ۲۰۲۰ قهرمان کند ولی در رساندن این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام ماند، سرانجام از سمت خود کنار رفت.

او با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد بلندمدت داشت و هدفش در واقع بردن ایتالیا به جام جهانی ۲۰۲۶ و تکرار موفقیت در رقابت های یورو ۲۰۲۴ بود.

در چند ساعت اخیر ولی اوضاع تغییر کرد و هنوز دلایل این خداحافظی مشخص نیست. شایعاتی وجود دارد در مورد اینکه او قرار است هدایت تیم ملی عربستان را قبول کند.

روبرتو مانچینی تصمیم خود را امروز به اطلاع فدراسیون رساند و آن را به مدیران اعلام کرد. البته اخیرا تنش هایی در مورد آخرین دعوت لئوناردو بونوچی به تیم ملی وجود داشت. با این حال، سوءتفاهم ها قابل حل به نظر می رسید و مطمئناً به گونه ای نبود که او را مجبور به ترک سمت مربیگری تیم ملی در بحبوحه مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ کند.

مانچینی با قهرمانی در اروپا و دو مقام سومی در لیگ ملت‌ها از سمت مربیگری کنار خواهد رفت. ناکامی در راهیابی به جام جهانی قطر همواره به عنوان تلخ‌ترین ناکامی او در مربیگری یاد خواهد شد.

در بیانیه منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده است که جانشین روبرتو مانچینی طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. این خبر واقعاً همه را شگفت زده کرد و اکنون دوره ای جدید در تیم ملی ایتالیا شروع می شود. لوچانو اسپالتی، فابیو کاناوارو و جنارو گتوزو گزینه های جانشینی مانچینی هستند.

۲۵۱۲۵۱