شهر خبر

پزشکیان: با زور نمی توان بر سر زنان حجاب کرد/ تصویب لایحه حجاب و عفاف برای نمایندگان در حوزه انتخابیه مشکل ایجاد می کرد

پزشکیان: با زور نمی توان بر سر زنان حجاب کرد/ تصویب لایحه حجاب و عفاف برای نمایندگان در حوزه انتخابیه مشکل ایجاد می کرد

دیده بان نوشت:پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به رای ۱۷۵ نماینده به ۸۵‌ ای شدن لایحه حجاب به دیده‌بان ایران گفت: بررسی لایحه برای نمایندگان در صحن برایشان مشکل ایجاد می کرد.

نمایندگان مجلس با ۱۷۵رای به بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) موافقت کردند.

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل رای صبح امروز نمایندگان مجلس برای بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون به جای صحن گفت: «هدف را نمی‌دانم؛ خودشان که می‌گویند چون تعداد بندهایی که دارند زیاد است می‌خواهند سریع حل کنند ولی کاری که رفتاری است را نمی شود با اجبار و زور و قانون حل کنند.»

وی ادامه داد: «من هیچوقت نتوانسته و نمی‌توانم با زور به فرزندان و نوه‌های خودم دستور بدهم که آنگونه که من می‌گویم لباس بپوش؛ آنوقت به جامعه می‌خواهیم بگوییم آنگونه که ما می‌خواهیم لباس بپوشند؟ به نظر من شدنی نیست. نوع نگاه‌مان به این موضوع باید تربیتی و هدایتی باشد نه تحمیلی و دستوری. یک عده‌ای با اسلام و دین ما کاری ندارند ولی نگاه و رفتار متفاوتی دارند حال با این کار به آن‌ها این پیام را می‌رسانیم که ضد ما شوند.»

پزشکیان درپاسخ به این پرسش که چرا اکثریت مجلس به بررسی لایحه حجاب در چارچوب اصل هشتاد وپنج شدند به دیده بان ایران گفت: «به هر حال برایشان مشکلی ایجاد می‌شود.بررسی لایحه برای نمایندگان در صحن برایشان مشکل ایجاد می کرد. نمایندگان مجلس به خاطر اینکه امسال می خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند نمی توانند پاسخگوی موکلان خود باشند به همین دلیل به بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون رای دادند.»

نماینده مجلس یازدهم گفت: اگر اجماع و همدلی را ایجاد نکنند، بهترین حرف‌ها را هم بزنند به جایی نمی‌رسد. چرا ما می‌گوییم امام زمان رفته؟ چرا نمی‌آیند؟ چون یک عده نمی‌خواستند و ایشان هم رفتند. ایشان می‌توانست از معجزه‌هایی که برخی از آن سخن می‌گویند، انجام دهند و همه را مطیع کنند ولی اطاعت با زور فایده ندارد بلکه با باور و اعتقاد است که فرد می‌تواند مسیر را طی کند. پدر شاه هر کاری کرد که یک عده از زنان حجاب را ازسرشان بردارد اما نتوانست الان هم برعکس آن را نمی‌توانند انجام دهند. اینکه با زور بخواهیم کاری را انجام دهیم، خیلی سخت است.»

۲۱۶۲۱۷