شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#قیمت بنزین#وزیر نفت

قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ / وزیر نفت پاسخ داد

قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ / وزیر نفت پاسخ داد

وزیر نفت اظهار کرد: در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم و تمام جایگاه‌های کشور فعال هستند.

جواد اوجی با بیان این‌که از پالایشگاه‌های نفت و میادین نفتی حداکثر تولید را داریم تصریح کرد: به تازگی در تولید نفت رکورد تولید سه میلیون و 190 هزار بشکه در روز را ثبت کردیم و خوراک تمام پالایشگاه‌های نفت نیز تامین می‌شود. همچنین حداکثر فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ها در حال تولید است.

وی اضافه کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش مسافرت‌های مردم با افزایش مصرف بنزین مواجه هستیم اما با مدیریت سوختی که در سراسر کشور انجام شده تمام جایگاه‌های کشور روال عادی خود را طی می‌کنند.

به گفته وی 4400 جایگاه در سراسر کشور وجود دارد که فعالیت هیچ کدام از آنها متوقف نشده است. تانکرهای سوخت و خطوط انتقال فرآورده‌های بنزین و نفت گاز فعال هستند و در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم.

وزیر نفت با بیان این‌که امروز بیش از 150 میلیون لیتر ذخائر سوخت بنزین نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، تصریح کرد: با مدیریتی که انجام می‌شود تمام جایگاه‌ها فعال هستند و خواهش من از مردم این است که به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار دولت و نه در دست مجلس شورای اسلامی است؛ لذا خواهش ما این است که مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند چرا که چنین برنامه‌ای امسال در دستور کار نیست.

اوجی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف بنزین اظهار کرد: افراد می‌توانند با تنظیم باد لاستیک و موتور خودرو میزان مصرف را کاهش دهند و با انجام این کار به خدمت‌گذاران خود برای تامین بنزین کمک کنند.