شهر خبر

۳۰ تا ۵۰ ساله‌ها برای نمایندگی مجلس به خط شدند

آمار متقاضیان داوطلبی نمایندگان مجلس از مرز ۳۵ هزار نفر گذشت. گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ ساله ۷۳ درصد ثبت نام شدگان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر امروز (شنبه، 21 مردادماه) در پایان روز ششم از پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس،‌ گفت: امروز ۷ هزار و ۸۸۲ نفر با بارگذاری مدارک خود در سامانه پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس، این کار را به انجام رساندند.

وی افزود:‌ تاکنون و در مجموع ۶ روز، ۳۵ هزار و ۶۱۳ نفر در پیش ثبت نام انتخابات مجلس، مدارک خود را بارگذاری و ثبت نام خود را تکمیل کردند. با توجه به این عدد، این حد نصاب از روز اول یعنی ۱۶ مرداد نیز عبور کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ترکیب سنی افراد حاضر در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس بیان کرد: گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۷ درصد،‌ گروه سنی۴۰ تا ۵۰ سال ۳۶ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۲ درصد و گروه سنی ۶۰ تا ۷۵ سال ۵ درصد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ترکیب جنسیتی که در متقاضیان دیده می‌شود ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد از زنان هستند.

اسلامی در ادامه با اشاره به میزان تحصیلات افراد حاضر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس اظهار کرد: در حوزه تحصیلات؛ کارشناسی ارشد ۷۱ درصد، دکترا ۱۵ درصد، کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس ۱۱ درصد و مدرک حوزوی ۳ درصد.

وی افزود:‌در میان افراد حاضر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، ۴۰۰ نفر از نمایندگان سابقه حضور در مجالس نهم، دهم و یازدهم را دارند. ۲۲۷ نفر از این متقاضیان به دوره یازدهم مربوط می‌شوند.

تعداد بازدید : 0