شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#اصولگرا

امیدواری روزنامه تندرو اصولگرا به اثر مثبت مبادله زندانیان آمریکایی بر برجام

روزنامه جوان نوشت: هر چند مقامات دو کشور (آمریکا و ایران) مبادله زندانیان را جدای از مسئله هسته‌ای در نظر می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این توافق در مسیر مذاکرات برجام هم تأثیر خود را خواهد گذاشت.

امیدواری روزنامه تندرو اصولگرا به اثر مثبت مبادله زندانیان آمریکایی بر برجام
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جوان معتقد است مبادله زندانیان آمریکایی در قبال آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی می‌تواند در به نتیجه رسیدن برجام هم موثر باشد.

به گزارش جوان، هر چند مقامات دو کشور (آمریکا و ایران) مبادله زندانیان را جدای از مسئله هسته‌ای در نظر می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این توافق در مسیر مذاکرات برجام هم تأثیر خود را خواهد گذاشت.

یک مقام ارشد امنیتی کاخ سفید در مصاحبه با الجزیره مدعی شد که در حال حاضر گفت‌وگویی میان واشنگتن و تهران درباره بازگشت به برجام در جریان نیست. اما دولت قطر که در پرونده تبادل زندانیان نقش محوری داشت، ابراز امیدواری کرده که این مسئله در مذاکرات برجام هم تاثیرگذار باشد. 

این روزنامه در ادامه نوشته است: مذاکرات هسته‌ای ایران و امریکا از شهریور سال گذشته به دلیل خواسته‌های فرابرجامی امریکا در میز مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است و هر چند در ماه‌های اخیر در عمان و قطر مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن برای احیای برجام انجام شد، اما تاکنون نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

مقامات ایران و روسیه بار‌ها گفته‌اند که همه چیز به اراده سیاسی امریکا بستگی دارد و در صورت موافقت این کشور، در مدت کوتاهی می‌توان به توافق رسید. چند مسئله اختلافی بین دو کشور همچنان لاینحل باقی مانده است و این موضوعات بر روند گفتگو‌ها سایه انداخته است.