شهر خبر

رشیدی کوچی، نماینده مجلس:

برخی مسئولین تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در برابر فهمیدن مشکلات مقاومت می‌کنند/ برانداز واقعی با تصمیمات آگاهانه یا ناآگاهانه در کشور موجب خشمگین شدن جوانان می‌شود

یک نماینده مجلس گفت: مشکل ما و برخی از مسئولین که تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند این است که در برابر فهمیدن مشکلات مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند بفهمند؛ یعنی نمی‌خواهند بفهمند نگاه بقیه به یک زن چادری چیست؟

برخی مسئولین تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در برابر فهمیدن مشکلات مقاومت می‌کنند/ برانداز واقعی با تصمیمات آگاهانه یا ناآگاهانه در کشور موجب خشمگین شدن جوانان می‌شود
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۴:۰۵
اعتمادآنلاین |

رشیدی کوچی نماینده مجلس یازدهم معتقد است این مجلس بنا را بر تعامل حداکثری با دولت گذاشت تا در شرایط بحرانی بتواند با کم کردن حواشی در جهت بهتر شدن اوضاع به دولت کند. اما این تعامل آن قدر بالا رفت که دولت به اشتباه به این نتیجه رسید که مجلس در اختیار دولت است اما مجلس بعدی حتما به دولت خیلی سخت خواهد گرفت.

 

دولت اقداماتی که انجام می‌دهد، خیلی بیشتر از تلاش کاندیداهایی است که می‌خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند و ما چنین رفتاری را تا به حال از هیچ دولتی مشاهده نکرده‌ایم که این‌گونه بی محابا و ساده لوحانه وارد عرصه انتخابات شوند.

جریان تندرویی در کشور وجود دارد که به واسطه حضور دولت و برخی از افراد آنها در مجلس در پشت پرده نه به صورت عیان تلاش می‌کند و دست به هر کاری می‌زند تا مشارکت در انتخابات حداقلی باشد. اما قهر کردن با صندوق‌های رأی جز ضرر برای آحاد مردم چیزی به دنبال ندارد و با ۵۰ نماینده آزاداندیش در مجلس هم می‌شود کارهای بزرگ کرد.

قطار انقلاب در حال حرکت است درش را باز کردند و یکی یکی افراد را با لگد پرت می‌کنند.

در حال حاضر چیزی به نام گشت ارشاد نداریم.  بحث ما بر سر این لایحه این است که باید روی موارد ایجابی کار شود اما برخی مسئولین تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در برابر فهمیدن مشکلات مقاومت می‌کنند.

حکومت با تقویت خود در مسائل اقتصادی و معیشتی می‌تواند آحاد مردم را با خود همراه کند اما وقتی مردم را از چیزی منع می‌کنیم و خودمان به آن عمل می‌کنیم، در ذهن جوانان پارادوکس ایجاد می‌کند.

برانداز واقعی آن‌هایی هستند که با تصمیمات آگاهانه یا ناآگاهانه در کشور موجبات خشم جوانان را فراهم می‌کنند.

 

به گزارش ایلنا بخش هایی از گفت و گوی رشیدی کوچی را در ادامه می خوانید: