شهر خبر

از زندانی شدن موسس صرافی معروف تا ماجرای کاهش یارانه ها

از زندانی شدن موسس صرافی معروف تا ماجرای کاهش یارانه ها

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

 روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

روند نزولی اقتصاد چین، خطراتی را برای کشورهای سراسر جهان به همراه دارد.درحال‌حاضر همه منتظر نتیجه این آشفتگی هستند. در زمان دولت ترامپ، امریکا تعرفه‌های گسترده‌ای را برای چین اعمال کرده بود و دولت بایدن به این سیاست ادامه داد و ممنوعیت هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کلیدی چین مانند تراشه‌های کامپیوتری پیشرفته اضافه کرد.بایدن با امضای فرمان اجرایی در روز چهارشنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در صنایعی که می‌تواند ارتش چین را تقویت کند، ممنوع است.

 

FTX یک شرکت ورشکسته است که قبلا یک صرافی ارزهای دیجیتال و صندوق تامینی کریپتو را اداره می‌کرد.حال بنیانگذار این شرکت یعنی سام بنکمن-فرید پس از ادعای دادستان‌ها برای تاثیرگذاری بر شاهدان در پرونده کلاهبرداری خود وثیقه را لغو کرد و روز جمعه توسط قاضی فدرال در نیویورک به زندان فرستاده شد. اتهام او دادن رشوه به مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای دسترسی به حساب‌های تجاری مسدود شده توسط مقامات چینی است.

The New York Times 12 August

روزنامه گاردین (The Guardian) نیز در نسخه امروز خود به گزارش اخبار اقتصادی بریتانیا پرداخت:

 

رشد اقتصادی بریتانیا در ماه ژوئن بسایر سریعتر از حد انتظار بود.پس از بهبود اوضاع در خودروسازی، تولید ناخالص داخلی از ماه آوریل تا ژوئن، ۲ درصد افزایش داشته است.

 

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECO) اعلام کرد که افزایش مالیات و کاهش یارانه‌ها به دنبال کاهش درآمد خانوارهای بریتانیا است. بریتانیا در نیمه پایین جدول در میان ۳۸ کشور ثروتمند جهان است. در حالی که ایالات متحده و ایتالیا شاهد رشد هستند، کانادا، فرانسه و آلمان روند کاهش داشته‌اند.

The Guardian 12 August]

روزنامه واشنگتن پست (The Washington post) همچنین در بخش سیاسی اعلام کرد:

 

زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از اینکه بازرسان متوجه شدند که مقامات برای جلوگیری از سربازی به دلایل پزشکی رشوه می‌گرفتند، دستور اخراج همه رؤسای ارتش منطقه‌ای این کشور را صادر کرد.

 

هانتر بایدن پسر جو بایدن در ابتدا با دادستان‌های فدرال برای حل و فصل اتهامات مطرح شده در دادگاه به توافق رسیده بود. اما با انتصاب بازپرس ویژه در دادگاه روز جمعه اعلام شد که مذاکرات برای اقرار بین دولت و هانتر بایدن به بن بست رسیده است.

The Washington Post 12 August