شهر خبر

نماینده مجلس: وزارت خارجه محکم جواب یاوه‌گویی‌های سفیر انگلیس را بدهد

نماینده مجلس: وزارت خارجه محکم جواب یاوه‌گویی‌های سفیر انگلیس را بدهد

فارس نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضع گیری مداخله جویانه سفیر انگلیس گفت: ما خبرنگاران با وجدان و آگاهی داریم که حاضر نیستند کوچکترین صدمه ای به نظام وارد شود، خبرنگاری که در زمین انگلیس بازی کند، جایی در نزد ملت ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری مداخله جویانه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران به بهانه روز خبرنگار گفت: جواب این صحبت سفیر انگلیس یک جمله قاطع است، این فضولی‌ها به شما نیامده است و دخالت در امور ایران اسلامی به تو ربطی ندارد.

وی گفت: انگلیس به خیال خود هنوز هم قدرت دارد که دنبال استعمار و چپاول باشد مردم ایران اسلامی رشد کردند و نیاز به شما و راهنمایی‌های شما استعمارگران ندارند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی پرونده سیاه استعمارگری خودشان را جلوی آن‌ها قرار دهند باید از این همه چپاول، جنایت و استعمارگری که انجام داده‌اند؛ سرافکنده باشند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به جنایات اخیر انگلیس در یمن، سوریه، لبنان و عراق گفت: در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی چه حمایت‌هایی از صدام کردید و امروز هم در مجامع بین‌المللی رأی و صحبت شما برای مردم مشخص است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه باید محکم جواب یاوه‌گویی‌های سفیر انگلیس را بدهد، در همین اغتشاشات سال گذشته سفیر انگلیس با حمایت در راه‌پیمایی‌ها شرکت کرده و امکانات در اختیار آشوبگران قرار داده، دستگاه‌های امنیتی ما از تمامی این موارد آگاه هستند. این‌ها با سوءرفتارها قصد رهنمود دارند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای خبرنگارانی با وجدان و آگاه است، گفت: خبرنگاری که قصد دارد، در زمین شما بازی کند، از شما امکانات دریافت کند و با فرمان شما کار در جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، ملت ما این‌گونه خبرنگار را نمی‌پذیرد. اکثر قریب به اتفاق خبرنگاران نظام اسلامی شریف هستند، غیرت و وجدان کاری دارند و حاضر نیستند کشورشان صدمه ببیند.

وی خاطر نشان کرد : جامعه خبرنگاری ما بسیار خوب است ولی در هر جامعه قشری و افرادی هستند که بیمار هستند و شیطنت می‌کنند، سفیر انگلیس باید بداند این خبرنگاران جایی در بین مردم ما ندارند.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران که سابقه دخالت در امور داخلی ایران دارد، به مناسبت «روز خبرنگار» گفت: «ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند . از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند.»

وی عصر روز چهارشنبه به وزارت خارجه کشورمان احضار شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به مواضع خارج از عرف، آداب و مقررات دیپلماتیک به وی ابلاغ شد.


۲۱۶۲۲۰