شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#دولت#خبرنگاران

واکنش تند پمپئو به توافق ایران و آمریکا

واکنش تند پمپئو به توافق ایران و آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مقامات دولت پیشین آمریکا از اینکه در ازای آزادی زندانیان آمریکایی مبالغ زیادی از اموال ایران در خارج کشور آزاد می‌شود انتقاد کردند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ضمن انتقاد از دولت بایدن به خاطر مبادله زندانیان با ایران و آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان گفت: «اینکه گفته می‌شود در ازای آزادی زندانیان هیچ تحریمی برداشته نمی‌شود درست نیست. نیویورک تایمز گزارش داده که در ازای این اقدام ۶ یا ۷ میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود. زمانی که من وزیر خارجه بودم این اموال مسدود شده بود  و ایرانی‌ها آن را می‌خواستند و حالا آن را دریافت خواهند کرد».  

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه گفت: «با همه تحریم‌هایی که اعمال کرده بودیم، همه قوانینی که برای کره جنوبی گذاشته بودیم، حالا به نظر می‌رسد این پول‌ها قرار است آزاد شود».  

وی در ادامه ادعا کرد نتیجه این اقدام دولت آمریکا آن است که شهروندان آمریکایی بیشتری در آینده «گروگان» گرفته خواهند شد. پمپئو همچنین ادعاهای بی‌اساسی در مورد مقاصد به کارگیری مبالغ آزاد شده مطرح کرد و گفت تهران از این مبالغ برای تهدید زندگی شهروندان آمریکا استفاده خواهد کرد.

311311