شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#انتخابات

قاضی پرونده ترامپ، حق را به رئیس جمهور سابق آمریکا داد

قاضی پرونده ترامپ، حق را به رئیس جمهور سابق آمریکا داد

مهر نوشت: قاضی فدرال ناظر بر روند محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده مداخله او در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، با درخواست تیم حقوقی وی موافقت کرد.

به نقل از نیویورک‌پست، تانیا چوتکان، قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره مداخله او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و همچنین یورش حامیانش به ساختمان کنگره، با درخواست تیم حقوقی ترامپ درباره «انتشار اسناد و مدارک غیرحساس ارائه شده در دادگاه» موافقت کرد.

چوتکان در حکمی اعلام کرد که ترامپ ۷۷ ساله می‌تواند بدون حضور وکلایش، شواهد و مدارک حساسی که دادستان‌ها ارائه می‌کنند را بررسی کند اما اجازه یادداشت، کپی و عکس‌برداری از مدارک و اسناد را ندارد.

دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکای درصدد بودند تا مانع از آن شوند که ترامپ اسناد و شواهد ارائه‌شده در جلسات دادرسی را به طور علنی منتشر کند و مدعی شده بودند که چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا «از اسناد برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند.»

توماس ویندام، یکی از دادستان‌ها گفته بود که می‌ترسد ترامپ آگهی‌های تبلیعاتی که روی آن اسناد و شهادت شهود چاپ شده است را در خطوط مترو شهری منتشر کند!

جان لارو، وکیا ترامپ استدلال کرده بود که موکلش باید بتواند از اسناد غیرمحرمانه و حساس که در دادگاه ارائه می‌شود، در کارزار انتخاباتی‌اش استفاده کرده و از آن برای دفاع از خودش علیه اتهامات احتمالی بهره ببرد.

چوتکان استدلال لارو را رد کرده و گفته بود که مسئولیت او «صیانت از تمامیت پرونده است» و در ادامه نیز ابراز نگرانی کرده بود که اگر ترامپ مجاز به انتشار شهادت، سوابق صوتی یا هویت شهود باشد، او و حامیانش ممکن است از این اسناد و مدارک برای تهدید شهود استفاده کرده و محاکمه عادلانه را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی در ادامه اما در حکمی اعلام کرد که در نهایت دادستان‌ها، وکیل مدافع و دادگاه تعیین خواهند کرد که کدامیک از اسناد «غیر حساس» و قابل انتشار هستند.

ترامپ در پرونده مرتبط با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، به چند فقره جرم کیفری متهم شده که البته در همه موارد اظهار بی‌گناهی کرده است. او این کیفرخواست را با انگیزه سیاسی توصیف کرده و مدعی شده است که به منظور خارج کردنش از گود رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به طور هدفمند و ناعادلانه او را هدف گرفته‌اند.

ترامپ علاوه بر پرونده جاری، با دو پرونده کیفری دیگر از جمله سوءمدیریت در نگهداری از اسناد طبقه‌بندی‌شده پیش از ترک کاخ سفید و همچنین پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز روبه‌رو است.

310310