شهر خبر

قطر:

امیدواریم توافق تبادل زندانی به توافق هسته‌ای منجر شود

وزیر مشاور دولت قطر در امورخارجه ضمن تاکید بر نقش دوحه در توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، درباره رسیدن به توافق هسته‌ای اظهار امیدواری کرد.

امیدواریم توافق تبادل زندانی به توافق هسته‌ای منجر شود
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ۲۰:۲۰:۳۴
اعتمادآنلاین |

«محمد عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه، امروز (جمعه، ۱۱آگوست) در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» درباره جزئیات توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا صحبت کرد. 

به گزارش فارس، الخلیفی در این گفت‌وگو تاکید کرد: قطر معتقد به حل اختلافات از طریق راه های صلح آمیز و گفت‌وگو است.

مشاور دولت قطر گفت: قطر نقش مهمی در تسهیل گفت‌وگو بین واشنگتن و تهران داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم توافق واشنگتن و تهران منجر به توافق در پرونده هسته‌ای شود.

الخلیفی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از توافق واشنگتن و تهران سفرهای گسترده‌ای از سوی مقامات قطری به واشنگتن و تهران انجام شده بود.

شب گذشته، پنجشنبه بود که در ابتدا رسانه‌های آمریکایی شامل روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان در ازای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر دادند.

این روزنامه گزارش داد: پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد. 

منابع آگاهی هم به خبرگزاری فارس گفته‌اند که منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی در قطر است و در خصوص تبدیل آن از واحد «وون» (پول کره جنوبی) به یورو توافق صورت گرفته است.