شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#اصلاح‌طلب

غلامعلی رجایی:رئیسی خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ راحت است و هیچ تلاشی نمی‌کند/ چرا رئیسی برای انتخابات 1404 باید تکرار شود

غلامعلی رجایی:رئیسی خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ راحت است و هیچ تلاشی نمی‌کند/ چرا رئیسی برای انتخابات 1404 باید تکرار شود

رویداد 24 نوشت: غلامعلی رجایی فعال سیای اصلاح‌طلب می‌گوید: رئیسی رقیب ندارد و خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ هم راحت است، بنابراین آن‌طور که باید تلاش نمی‌کند. دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، رئیسی نباید تا پایان دوره هم باقی می‌ماند.

غلامعلی رجایی فعال سیای اصلاح‌طلب می‌گوید: رئیسی رقیب ندارد و خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ هم راحت است، بنابراین آن‌طور که باید تلاش نمی‌کند. دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، رئیسی نباید تا پایان دوره هم باقی می‌ماند.

غلامعلی رجایی استاد علوم سیاسی دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای می‌گوید: دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر نظر افکار عمومی آٖزاد باشد رییسی حتی نباید تا پایان این دوره هم باقی بماند. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:
*‌ در حالی که کشور به طور واضحی با بحران شدید مدیریت مواجه است، متاسفانه اصلاح‌طلبان چیزی دست‌شان نیست و به نوعی در پارکینگ هستند. این در حالی است که این جریان در دولت موسوی که آن روزها با عنوان چپ‌ها شناخته می‌شدند، توانایی‌شان در مدیریت بحران را ثابت کرده‌اند. اصلاح‌طلبان در دولت سیدمحمد خاتمی و تا حدی در دوره حسن روحانی این قضیه را که با شرایط آشنایی دارند و برای گره‌گشایی راهکارهای مناسب‌تری را در نظر می‌گیرند به عموم نشان داده‌اند.
*‌ وضعیت موجود ما را به این نتیجه نمی‌رساند که فضا برای حضور همه مهیاست و به هر طریق ممکن موانع اصلاح و تاثیرگذاری را بردارند. شک نکنید اگر موانع برداشته شود، اصلاح‌طلبان می‌توانند هم مسایل داخلی را حل کنند هم گره‌های موجود در سیاست خارجی را باز کنند. معتقدم حضور اصلاح‌طلبان برای گذر از بحران کنونی ضروری است.
*‌ شرایطی که این روزها مشاهده می‌شود طوری است که مردم ناامید شده‌اند. در دو انتخابات گذشته اصولگرایان در میدانی بی‌رقیب مجلس و دولت را دست گرفتند که نتیجه‌اش بحرانی شدن شرایط بود. یعنی در سالی که سال مهار تورم و رشد تولید است، گرانی بیداد می‌کند و مردم گرفتار شده‌اند. آن‌هم در حالی که دولت عملا هیچ کارایی از خود نشان نمی‌دهد و در نتیجه مشکلات روز به روز بیشتر می‌شوند؛ به طوری‌که نمی‌توانند نان را گران نکنند تا بتوانیم اینطور بگوییم، شرایط واقعا دشوار و غیرقابل تحمل شده است.
*‌ دولت برآمده از انتخابات کم‌رای در حالی ناکارآمدی‌ای واضح دارد که سال ۱۴۰۰ علی لاریجانی با ۱۲ سال سابقه ریاست مجلس و اسحاق جهانگیری با کارنامه‌ای پربار رد صلاحیت شدند تا نماینده یک گروه خاص مانند دونده‌ای که فقط خودش روی خط سرعت می‌دود در انتخاباتی بدون رقیب برنده شده و مامور به تشکیل دولت شود! طبیعی است که نمی‌توان از چنین دولتی توقع رفع مشکلات کارآمدی داشت.
* امروز مردم تنگنای اقتصادی را با تمام وجود حس می‌کنند. در چینن حالتی دولت باید همه تلاش‌شان را به کار بگیرند تا با استفاده از پتانسیل‌های موجود بتوان شرایط مطلوبی را فراهم کرد اما وقتی رئیسی رقیب ندارد و خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ هم راحت است، آن‌طور که باید تلاش نمی‌کند. دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، رئیسی نباید تا پایان دوره هم باقی می‌ماند. آقای رییسی چه نسخه‌ای برای کشور در این شرایط پر مشکل داد؟ مشاهدات نشان می‌دهد، دولتی‌ها هیچ برنامه‌ای برای گره‌گشایی ندارند. سوال این است که چرا باید دولت رییسی ادامه پیدا کند و حتی در انتخاباتی بدون رقیب باشد و تکرار شود؟

216217