شهر خبر

زلزله در ترکیه ؛ ۲۳ زخمی و تخریب چندین ساختمان

زلزله در ترکیه ؛ ۲۳ زخمی و تخریب چندین ساختمان

ایسنا نوشت: برخی منابع خبری ترکیه بزرگی این زلزله را ۵.۳ ریشتر اعلام کرده‌اند.

مقامات ترکیه اعلام کردند: زلزله ۵.۲ ریشتری روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۰ اوت) در محدوده جنوب شرق این کشور به چندین ساختمان خسارت زده و تاکنون ۲۳ مصدوم داشته است.

کانون این زمین‌لرزه در شهر «یشیل‌یورت» در استان «ملطیه» بوده و در لرزه‌های آن در استان «آدیامان» نیز احساس شده است؛ هر دو استانی که همچنین تحت تاثیر زلزله ویرانگر شش ماه فوریه امسال (۲۰۲۳) قرار گرفته بودند که دست‌کم ۵۰ هزار نفر را در ترکیه و سوریه به کشتن داد.

«فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه در پستی در شبکه های اجتماعی گفت که جراحات وارده در ملطیه و آدیامان مربوط به حوادثی چون سقوط یا آسیب‌دیدگی در افرادی بوده که برای جلوگیری از ماندن در زیر آوار،‌ از ساختمان‌ بیرون پریده‌اند.

همچنین به گفته فرماندار، برخی از مردمی که از این حادثه وحشت کرده بودند از بالکن خانه‌های خود به پایین پریدند اما تلفات دیگری گزارش نشده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، در روز ششم فوریه دو زمین لرزه شدید بالای ۷ ریشتر با کانون قهرمان‌ماراش، جنوب شرق ترکیه را لرزاند که هزاران خانه، زیرساخت‌های جاده‌ها و بخش‌های وسیعی از شهرهای منطقه را ویران کرد، بیش از ۵۰ هزار قربانی گرفت و منجر به مصدومیت هزاران نفر دیگر شد. این کشور در پی این فاجعه غم انگیز، وضعیت اضطراری اعلام کرد و در عین حال متعهد شد که شهرهایی که در اثر زلزله از بین رفته‌اند را بازسازی کند.

310310