شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برجام#قطر

تشکر جان کربی از قطر برای حصول توافق میان ایران و آمریکا؛ هنوز صحبتی از بازگشت به برجام نیست!

یک مقام ارشد امنیتی کاخ سفید در مصاحبه با الجزیره مدعی شد که در حال حاضر گفت‌وگویی میان واشنگتن و تهران درباره بازگشت به برجام در جریان نیست.

تشکر جان کربی از قطر برای حصول توافق میان ایران و آمریکا؛ هنوز صحبتی از بازگشت به برجام نیست!
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ۰۸:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که در حال حاضر گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا درباره بازگشت به برجام در جریان نیست. 

به گزارش فارس، کربی که با شبکه خبری الجزیره گفت‌وگو می‌کرد این اظهارات را هنگام توضیح درباره توافق مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا بیان کرد.

کربی در مصاحبه با الجزیره گفت: «پنج آمریکایی که در ایران زندانی بودند الان در بازداشت خانگی هستند و ما مذاکرات برای خارج کردن آنها از تهران را ادامه می‌دهیم.»

وی در ادامه اضافه کرد: «چیزی که حاصل شده یک گام مثبت است نه یک توافق تمام‌شده». او ابراز امیدواری کرد که به زودی بتوان گفت که توافق نهایی برای آزادی این افراد حاصل شده است. 

کربی از نقش شریکان آمریکا در منطقه برای حصول این توافق قدردانی کرد. وی به طور ویژه درباره قطر گفت: «دولت قطر، دوستی متمایز بود و ما از آنها بابت حمایتشان قدردانی می‌کنیم.»

وی درباره مفاد توافق حاصل‌شده گفت: «چیزی که درباره آن صحبت می‌کنیم قرار دادن بخشی از وجوه مسدودشده ایران در حساب‌هایی است که بتوان از آن صرفا برای مصارف بشردوستانه استفاده کرد.»

جان کربی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: «ما در حال حاضر با ایران درباره بازگشت به برجام در حال گفت‌‌وگو نیستیم. تمرکز ما بر اقدامات بی‌‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، حمایتش از روسیه و تهدیدهایش علیه کشتی‌ها است.»