شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#این#راهکار#خطر#مرگ#نصف#کاهش#دهید

با این راهکار خطر مرگ را به نصف کاهش دهید

با این راهکار خطر مرگ را به نصف کاهش دهید

ایسنا به نقل از ارث نوشت: نتایج تحقیق بین‌المللی اخیر نشان داد که روال‌های ورزشی خاص با کاهش قابل توجه میزان مرگ‌ومیر مرتبط است.

این تحقیق که در چهار کشور انجام شده و عادات سلامتی نیم میلیون آمریکایی را بررسی کرده است، از یک رژیم تمرینی دقیق پرده‌برداری می‌کند که به‌طور بالقوه می‌تواند خطر مرگ زودرس را به نصف کاهش دهد.

گروهی از محققان اسپانیا، استرالیا، کانادا و دانمارک سوابق پزشکی و پاسخ‌های نظرسنجی آمریکایی‌های سالم ۱۸ ساله و بالاتر را به دقت بررسی کردند.

کارشناسان داده‌ها و سوابق مرگ آنان را برای تعیین زمان و نوع بهینه ورزش که خطر مرگ‌ومیر ناشی از علل مختلف را کاهش می‌دهد، مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند.

محققان دریافتند که ترکیبی از فعالیت‌های قلبی‌وعروقی متوسط تا شدید که با تمرینات وزنه‌برداری تکمیل می‌شود، ممکن است روال تمرینی عالی باشد. این روال هفتگی شامل یک ساعت و ۱۵ دقیقه فعالیت‌های متوسط مانند پیاده‌روی سریع، حداقل دو ساعت و نیم تمرینات شدیدتر مانند دویدن یا شنا و حداقل دو جلسه فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات مانند وزنه‌برداری است.

قابل توجه است که این رژیم با ۵۰ درصد کمتر خطر مرگ به هر علتی همراه بود، با این حال، محققان تاکید می‌کنند که هر گونه فعالیت بدنی، حتی در میزان کمتر، بسیار برتر از سبک زندگی بی‌تحرک است.

آنان به مطالعه اخیر اشاره کردند که نشان داد پیاده‌روی سریع روزانه ۱۱ دقیقه‌ای می‌تواند خطر مرگ زودهنگام را تقریباً یک چهارم کاهش دهد.

نتایج این تحقیق در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

۴۷۲۳۶