شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

کی‌یف: غرب فساد در اوکراین را پذیرفته است!

کی‌یف: غرب فساد در اوکراین را پذیرفته است!

ایسنا نوشت: وزیر دارایی اوکراین گفت که حامیان غربی اوکراین مایلند بپذیرند که پاکسازی فساد در این کشور به زمان نیاز دارد.

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در گفت‌وگو با رادیو آزاد اروپا ادعا کرد که فساد در اوکراین به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر رسیده و"کاملا تحت نظارت عمومی" قرار گرفته است.

مارچنکو در پاسخ به سوال این رسانه که توسط دولت آمریکا تامین مالی می‌شود، مبنی بر اینکه چگونه به نتیجه رسیده است، تاکید کرد که این نتیجه از "تجربه"، "احساس درونی" و "درک معینی از اعداد" ناشی شده است.

با این حال، او اعتراف کرد که فساد هنوز در اوکراین وجود دارد و رسوایی‌ها همچنان منجر به فشار سازمان‌های بین‌المللی می‌شود. این وزیر افزود در حالی که ادارات مبارزه با فساد و سازمان‌های دولتی در حال ارائه نتایج هستند، آنها اغلب پس از فرآیندهای طولانی به نتیجه می‌رسند.

مارچنکو تاکید کرد، با این وجود، شرکای غربی کی‌یف «می‌دانند» که پاکسازی سیستم قدرت در اوکراین نمی‌تواند طی یک شب اتفاق بیفتد.

وزیر دارایی اوکراین با اشاره به اینکه فساد به دلیل درگیری با روسیه شکل‌های جدیدی به خود گرفته است، گفت: «شریک‌های اوکراین آماده پذیرش این هستند که ممکن است فساد داشته باشیم.» مارچنکو در مورد گزارش‌های متعدد درباره تخلفات در وزارت دفاع اوکراین، اذعان کرد که «متاسفانه تردیدهایی درباره همه بخش‌ها از جمله بخش دفاعی وجود دارد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه سه‌شنبه در پیامی ویدیویی گفت که می‌خواهد کشورش را «پاک‌سازی» کند، زیرا به گفته او باید تحولی در آن ایجاد شود.

 او تصریح کرد: «این بدان معناست که کسانی که به نفع خود کار می‌کنند، نه به خاطر اوکراین، مناصب دولتی یا نماینده پارلمان اوکراین نخواهند شد. چنین فردی باشد، دست‌کم محاکمه خواهد شد.»

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین به تازگی موضوع فساد را مطرح کرد و قول داد مقام‌های خاطی را که موجب "تضعیف" کشورش می‌شوند، از نهادهای دولتی بیرون براند.

311311