شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر فرهنگ#خبرنگاران#حوزه#خبر ورزشی

تجلیل صندوق اعتباری هنر از فعالان رسانه های ورزشی

تجلیل صندوق اعتباری هنر از فعالان رسانه های ورزشی

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، از خبرنگاران به عنوان جهادگران خستگی‌ناپذیر عرصه اطلاع‌رسانی و زبان گویای آحاد مردم برای آگاهی بخشی یاد کرد و گفت: حوزه خبر ورزشی با توجه به حواشی‌های گسترده‌ای که دارد همواره به لحاظ هیجان، پُر تحرک است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمجید پوراحمدی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر در ایوان شمس برگزار ‌شد، با تبریک روز خبرنگار به همه فعالان، پیشکسوتان و تلاشگران عرصه رسانه به ویژه خبرنگاران، گفت: روز خبرنگار تنها بهانه‌ای برای تکریم و پاسداشت مقام خبرنگاران و فرهیختگانی است که با حضور و فعالیت صادقانه و مطالبه گرخود همواره مایه دلگرمی و امید اقشار مختلف جامعه را فراهم می کنند و مسبب اصلاح امور هستند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه، خبرنگاران را سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی و مطالبه‌گری توصیف کرد و گفت: این قشر فرهیخته حتی جانشان را برای عینیت بخشیدن به نون والقلم مایسطرون در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
وی در ادامه با تشریح و ارائه آماری از اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته مجموعه صندوق اعتباری هنر به ویژه این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ طرح در حال اجرا داریم که جمعیت بزرگی حدود ۱۰۰ هزار نفر از خانواده فرهنگ، هنر ،رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارائه انواع خدمات و تسهیلات از سوی این صندوق، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۵۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که ۶۰ درصد سهم آنها به نمایندگی از دولت توسط صندوق هنر پرداخت می شود. همچنین بیش از ۴۲ هزار نفر نیز تحت پوشش خدمات بیمه درمان تکمیلی هستند که بخشی از آنها را اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکیل می دهند.
پوراحمدی در ادامه سخنان خود به تفاهم با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای الکترونیکی و برخط شدن مسیر سریع عضویت اعضا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر از اعضای صندوق هنر را خبرنگاران تشکیل می‌دهند که نسبت به دو سال گذشته رشدی ۹۷ درصد در عضویت اصحاب رسانه شاهد هستیم.
به گفته پوراحمدی هر فعال رسانه ای که دارای تاییدیه از سامانه جامع رسانه‌های کشور باشد بلافاصله به عضویت صندوق هنر درآمده و از خدمات و تسهیلات این صندوق به ویژه در بخش بیمه‌های تامین اجتماعی و درمان تکمیلی برخوردار می شود.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به موضوع ثبت نام اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در نهضت ملی مسکن، تاکید کرد: درصدد هستیم بتوانیم ما نیز به نوبه خود خدمات و تسهیلاتی را برای واجدان شرایط که به تایید نهایی رسیده باشند، فراهم کنیم.
در این آئین با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر و انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی از فعالان رسانه‌های ورزشی و پیشکسوتان این حوزه به مناسبت روز خبرنگار، تجلیل به‌ عمل آمد.

251251