شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر دفاع

ترور وزیر دفاع لبنان/ خطر از بیخ گوش موریس سلیم گذشت+ عکس و جزئیات

منابع لبنانی خبر دادند که خودروی وزیر دفاع این کشور در بیروت، هدف تیراندازی قرار گرفته، ولی وی جان سالم به در برده است.

ترور وزیر دفاع لبنان/ خطر از بیخ گوش موریس سلیم گذشت+ عکس و جزئیات
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ۱۷:۱۰:۳۳
اعتمادآنلاین |

موریس سلیم وزیر دفاع دولت پیشبرد امور در لبنان بعد از ظهر امروز پنجشنبه خبر داد که هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری النشره گزارش داد، چند فرد ناشناس در منطقه «جسر الباشا» در بیروت به سمت خودروی وزیر دفاع لبنان تیراندازی کردند تا وی را ترور کنند، ولی این مقام لبنانی، جان سالم به در برده است.

وزیر دفاع لبنان هم با انتشار پیامی خبر داد که سالم است، ولی شیشه عقب خودروی وی، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست چه کسانی عامل این حمله بوده‌اند.

این تصویر هم در شبکه‌های اجتماعی از خودروی سلیم منتشر شده که آثار اصابت گلوله بر روی آن مشهود است:

تصویر خودروی وزیر دفاع لبنان که از ترور جان سالم به در برد

حزب‌الله لبنان هم شب گذشته در بیانیه‌ای خبر داد که یک کامیون متعلق به این گروه مقاومت هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و یکی از نیروهای این جنبش پس از جراحت شدید، در بیمارستان به شهادت رسیده است.

در این بیانیه آمده است که این کامیون در حال حرکت از منطقه «البقاع» در جنوب به سمت بیروت بود که در منطقه «الکحاله» (در ۱۱ کیلومتری جنوب شرق بیروت) واژگون می‌شود که پس از این حادثه افراد مسلح ناشناس از دور و اطراف، نزدیک جاده شده و شروع یه سنگ‌پراکنی به سمت کامیون می‌کنند.

به گفته حزب‌الله این افراد سپس شروع به تیراندازی به سمت کامیون می‌کنند و تلاش داشتند کنترل آن را به دست بگیرند. در این میان یکی از افرادی که وظیفه اسکورت کامیون را بر عهده داشت، به شدت زخمی شده و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد. یکی از عناصر مسلح نیز در این تبادل آتش کشته شده است.

پس از تبادل آتش میان نیروهای حزب‌الله و عناصر مسلح، نیروهای ارتش لبنان نیز وارد میدان شده و مانع نزدیک شدن افراد مسلح به کامیون و کنترل آن می‌شوند. 

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص این حادثه آغاز شده، خواستار آرامش همه طرف‌ها شده است.