شهر خبر

روزنامه جمهوری اسلامی مطرح کرد:

عدم شکایت رئیسی و دولت سیزدهم از رسانه‌ها واقعیت دارد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیسی در روز خبرنگار گفت من تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده‌ام. این، سخن درستی است ولی این فقط نیمی از واقعیت است و ای کاش نیم‌ دیگر واقعیت را هم ایشان می‌گفتند.

عدم شکایت رئیسی و دولت سیزدهم از رسانه‌ها واقعیت دارد؟
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی اظهارات رئیسی مبنی بر اینکه دولت از رسانه‌ها هیچ شکایتی نکرده است،‌ زیر سوال برد.

به گزارش جمهوری اسلامی، رئیس ‌جمهور رئیسی در روز خبرنگار گفت من تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده‌ام.این، سخن درستی است ولی این فقط نیمی از واقعیت است و ایکاش نیم‌ دیگر واقعیت را هم ایشان می‌گفتند. دولت، فقط رئیس‌ جمهور نیست، تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها و شوراهای تابع با زیرمجموعه قوه مجریه هم اجزاء دولت به حساب می‌آیند. علاوه بر اینکه در دو سال اول ریاست‌ جمهوری آقای رئیسی دستگاه‌های دولتی شکایت‌های زیادی از رسانه‌ها کرده‌اند، مزاحمت‌های این دستگاه‌ها برای رسانه‌ها فقط شکایت نیست بلکه به شکل‌های مختلف جریان دارد. قطع کردن آگهی‌های دولتی، تذکرهای کتبی با بهانه‌های واهی، ایجاد محدودیت‌های عجیب و غریب و... برای اصحاب رسانه از جمله اقداماتی هستند که این دستگاه‌ها در انجام آنها مهارت زیادی دارند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم جوابیه صادر کردن‌های پیاپی و تفصیلی است که نه‌تنها برای مخاطب قانع ‌کننده نیست، بلکه مشکل را بیشتر می‌کند. مهم‌تر اینکه بعضی از جوابیه‌ها دارای دو ویژگی غیرمتعارف هستند. یکی اینکه فرافکنی می‌کنند و همه چیز را به گردن دولت قبلی می‌اندازند و دیگر اینکه در نگارش جوابیه، نزاکت را رعایت نمی‌کنند.