شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان#جایزه

کارگردان اسکاتلندی در جشنواره سارایوو تجلیل می‌شود

کارگردان اسکاتلندی در جشنواره سارایوو تجلیل می‌شود

مهر نوشت: لین رمزی برای دریافت جایزه افتخاری در جشنواره سارایوو ۲۰۲۳ انتخاب شد.

لین رمزی کارگردان اسکاتلندی قرار است جایزه افتخاری قلب سارایوو را در بیست و نهمین جشنواره فیلم سارایوو که از ۱۱ تا ۱۸ آگوست (۲۰ تا ۲۷ مرداد) برگزار می‌شود، دریافت کند.

این جایزه برای قدردانی از سهم برجسته وی در صنعت سینما به او می‌شود. رمزی این جایزه را ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد)، پیش از نمایش فیلم سال ۲۰۱۷ خود با عنوان «تو هیچ‌وقت واقعاً اینجا نبودی» که خواکین فینیکس بازیگر آن است، دریافت خواهد کرد.

«تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی» اولین بار در جشنواره کن نمایش داده شد و رمزی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره را برد و فینیکس هم جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

این فیلمساز سال ۱۹۹۶ با فیلم کوتاهی که برای فارغ‌التحصیلی‌اش با عنوان «کوچک و مرده» ساخته بود و نیز با سومین فیلم کوتاهش با عنوان «گاسمن» در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه داوری جشنواره کن شد و اولین فیلم بلندش با عنوان «موش گیر» تقدیر ویژه بخش نوعی نگاه کن را به دست آورد ...

«مورون کالار» ویهم در جشنواره دو هفته کارگردانان کن سال ۲۰۰۲ به نمایش درآمد و «ما باید درباره کوین صحبت کنیم» در جشنواره در سال ۲۰۱۱ در بخش رقابتی نمایش داده شد.

از فعالیت‌های جدیدتر وی می‌توان به مستند کوتاه «بریژیت» درباره عکاس فرانسوی بریژیت لاکومب اشاره کرد که اولین بار در ونیز ۲۰۱۹ دیده شد. وی اکنون در حال ساخت فیلمی با اقتباس از مارگارت آتوود با بازی جولین مور و ساندرا اوه است و «پولاریس» که در آن دوباره با فینیکس همکاری می‌کند و «بمیر عشق من» اقتباسی از رمان آریانا هارویکز، که در آن جنیفر لارنس قرار است بازیگر و تهیه کننده باشد فیلم‌های بعدی وی هستند.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، سارایوو امسال از مارک کازینز کارگردان بریتانیایی-ایرلندی و چارلی کافمن نویسنده و فیلمساز آمریکایی هم با اهدای جوایز قلب سارایوو تجلیل خواهد کرد.

۵۷۵۷