شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#ترکیه#شورای امنیت

درخواست آنکارا از روسیه و اوکراین برای نشستن پای میز مذاکره

درخواست آنکارا از روسیه و اوکراین برای نشستن پای میز مذاکره

ایسنا نوشت: شورای امنیت ملی ترکیه از دو کشور روسیه و اوکراین خواست تا به منظور پایان جنگ و درگیری، پشت میز مذاکره بنشینند.

شورای امنیت ملی ترکیه پس از نشستی به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از روسیه و اوکراین خواست تا پای میز مذاکره بنشینند و اقدامات نظامی را متوقف کنند.

در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه پس از این نشست آمده است: «روند جنگ در اوکراین و تأثیرات احتمالی آن بر منطقه ما در مراحل آتی به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و ما تأیید می‌کنیم که تشدید تنش در دریای سیاه نخواهد بود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم پشت میز مذاکره بنشینند و بدون تاخیر به جنگ پایان دهند».

شورای مزبور در مورد قرارداد صادرات غلات که در این نشست درباره آن صحبت شده است، افزود: «ما تأکید می‌کنیم که بازگشت به توافق غلات از اثرات منفی احتمالی در کشورهای نیازمند جلوگیری و به ثبات غذا کمک می‌کند».

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که احیای طرح صادرات غلات دریای سیاه با اجرای تعهدات غرب مرتبط است و کشورش به دنبال حل اختلافات موجود از طریق گفت‌وگو است.

اردوغان افزود: هفته گذشته مذاکرات مهمی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام دادم و در حال کار برای اجرای بخشی مربوط به روسیه در توافقنامه صادرات غلات هستیم.

310310