شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#بغداد#ایران و عراق

بغداد از پیشرفت اقدامات امنیتی در مرزهای ایران و عراق خبر داد

بغداد از پیشرفت اقدامات امنیتی در مرزهای ایران و عراق خبر داد

ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی عراق در اظهاراتی به جزئیات اقدامات امنیتی انجام شده در مرزهای کشورش با ایران پرداخت.

محمد عبدالوهاب سکرالسعیدی، فرمانده مرزبانی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) درخصوص اقدامات انجام شده در مرزهای ایران و عراق گفت: ما به مسافت ۱۴۹۳ کیلومتر با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک داریم و در این خصوص پروژه‌های گسترده‌ای از بصره گرفته تا استان سلیمانیه داریم که ۶۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

وی تاکید کرد که در مرزهای ایران و عراق از بصره تا سلیمانیه دوربین‌های حرارتی نصب شده است، علاوه بر این برج‌های بتنی به فاصله‌ی هر یک کیلومتر یا هر یک کیلومتر و نیم ایجاد شده است.

السعیدی همچنین اعلام کرد که این پروژه‌ها همچنین شامل دو خیابان و ساخت پاسگاه‌های مرزی و هموارسازی مسیر صفر مرزی میان دو کشور از الشیب تا خانقین به طول ۶۸۰ کیلومتر است.

فرمانده مرزبانی عراق خاطرنشان کرد که هزاران مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق پاکسازی شده و استحکاماتی در آن مناطق ایجاد شده است.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با شبکه العربیه تاکید کرد که دولت این کشور با اختصاص ۱۰ میلیارد دینار برای ساخت پاسگاه‌های مرزی در استان سلیمانیه واقع در مرز عراق و ایران موافقت کرده است.

وی گفت که در مرزهایمان با ایران در استان‌های واسط، دیالی و میسان برج‌های مراقبت را نصب کردیم و اقدامات‌مان در این زمینه خوب بود.

وزیر کشور عراق همچنین بر لزوم همکاری با کشورهای همجوار برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

الشمری در ادامه گفت که "دو بار با احمد وحیدی، وزیر کشور ایران دیدار کردم و درخصوص کنترل مرزها میان دو کشور به توافق رسیدیم."

310310