شهر خبر

روزنامه فرهیختگان مطرح کرد:

پشت پرده خشک شدن دریاچه ارومیه؛ آب انتقالی به دریاچه سرقت می‌شود!

روزنامه فرهیختگان نوشت: چرا 6 ماه پس از افتتاح خط انتقال توسط رئیس‌جمهور آب وارد دریاچه نمی‌شود؟ اگر به هر دلیلی مسئولان می‌دانند چرا آب به دریاچه نمی‌رسد چرا اعلام نمی‌کنند؟

پشت پرده خشک شدن دریاچه ارومیه؛ آب انتقالی به دریاچه سرقت می‌شود!
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۰۰:۰۲
اعتمادآنلاین |

روزنامه فرهیختگان از سرقت آب انتقالی به دریاچه ارومیه پیش از رسیدن به این دریاچه خبر داده است!

به گزارش فرهیختگان، چه بر سر آب انتقال داده‌ شده به ارومیه آمد؟ حقابه دریاچه ارومیه، پیش از رسیدن به این دریاچه توسط کشاورزان سرقت می‌شود و از طریق ایجاد کانال در مسیر تونل، به‌جای اینکه آب انتقال داده شده به دریاچه برسد درعوض به زمین‌های کشاورزی حوضه آبریز ارومیه از این انتقال منتفع می‌شوند تا اینکه امروز چشم دریاچه ارومیه از انتظار برای آب خشک شد. کشاورزان محلی حتی از پمپ‌های 6 اینچی برای استفاده از حقابه انتقال داده شده نیز استفاده کرده بودند و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی از کشف 2  موتور پمپ در کنار کانال انتقال آب رودخانه زاب خبر داده بود. 

این روزنامه در ادامه به نقل از محمد درویش نوشت: چرا 6 ماه پس از افتتاح خط انتقال توسط رئیس‌جمهور آب وارد دریاچه نمی‌شود؟ اگر به هر دلیلی مسئولان می‌دانند چرا آب به دریاچه نمی‌رسد چرا اعلام نمی‌کنند؟ چرا اجازه می‌دهید وضعیت تشدید شود؟ اگر آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود پس چرا دریاچه درحال خشک شدن است؟