شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایستگاه#مترو

احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی خط ۶ متروی تهران

احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی خط ۶ متروی تهران

ایسنا نوشت: به موجب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نام دو ایستگاه انتهایی خط ۶ مترو (قطعه شمالی) در سال ۱۳۹۸ تعیین شد اما احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی این خط وجود دارد.

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: ۴ سال پیش با تصویب کمیته نامگذاری معابر و اماکن شهر تهران، دو ایستگاه پایانی بخش منتهی الیه شمال غربی خط ۶ به ترتیب ایستگاههای شهدای کن و ایستگاه کوهسار نامگذاری گردید. پیش از آن در مکاتبات و گزارشات درون سازمانی، از اسامی مختلفی مانند ایستگاه آبشناسان و ایستگاه سولقان برای این دو ایستگاه استفاده می‌شد. با این حال احتمال تغییر نام ایستگاه پایانی از نیمه شمالی خط ۶ مترو وجود دارد.

این در حالی است که بعد از ایستگاه در حال تکمیل شهران که بزودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، ایستگاه شهدای کن قرار داشته و در انتهای خط ۶ نیز ایستگاه کوهسار افتتاح می‌شود.

در حال حاضر پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاه شهدای کن ۹۱ درصد بوده و ایستگاه کوهسار نیز از مرز پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد فراتر رفته است. البته بخش تجهیزاتی هر دو ایستگاه به طور میانگین حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته و با تأمین به موقع منابع مالی، بهره‌برداری از آنها در سال جاری امکانپذیر می باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت متروی تهران و حومه، ایستگاه‌های آیت ا... کاشانی، شهرزیبا و شهران، دیگر ایستگاه‌های بخش شمال غربی خط ۶ مترو به شمار می‌آیند که در اولویت برنامه افتتاحیه‌های شبکه مترو تهران قرار گرفته‌اند.

۴۷۲۳۶