شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#خبرنگار#خبرنگار ایرانی

حضرات! طالبان همانست که در 17 مرداد سال۷۷ دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رساند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حضرات بدانند طالبان امروز همانست که در 17 مرداد 1377 دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رسانده با این تفاوت که امروز چهره واقعی مزدور آمریکا بودنش از هر زمان دیگری آشکارتر شده است.

حضرات! طالبان همانست که در 17 مرداد سال۷۷ دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رساند!
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۳۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی در روز خبرنگار برای تطهیرکنندگان طالبان، اقدام تروریستی این گروه در ۱۷ مرداد سال ۷۷ را یادآور شد.

به گزارش جمهوری اسلامی، اگر سیاست تطهیر برای مسئولین ایرانی و مطبوعات وابسته به آنها تاکنون یک راهبرد در تعامل با طالبان بوده، اکنون بعد از انتشار متن توافقنامه جدید آمریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، حجت بر آنها تمام است و هیچ بهانه‌ای برای توجیه این سیاست اشتباه و بسیار خطرناک ندارند.کسانی که از تبانی آمریکا با طالبان در مرداد 1400 با تعبیر «شکست آمریکا در افغانستان» سخن می‌گفتند حالا باید فهمیده باشند که مرتکب خطای بزرگی در تحلیل وقایع منطقه و راهبرد آمریکا در افغانستان شده بودند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: آنها باید این واقعیت تلخ را همواره در ذهن خود داشته باشند که علیرغم تمام امتیازاتی که به طالبان داده‌اند، این گروه تروریستی حتی به یکی از وعده‌های خود عمل نکرده است. نه حقابه هیرمند را داده، نه ستیز علیه فقه جعفری و شیعیان و هزاره‌ها را متوقف کرده، نه در مرزهای ما از اقدامات خلاف قانون دست برداشته، نه انتخابات برگزار کرده و نه دست از تبعیض و تضییع حقوق مردم برداشته است. حضرات بدانند طالبان امروز همانست که در 17 مرداد 1377 دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رسانده با این تفاوت که امروز چهره واقعی مزدور آمریکا بودنش از هر زمان دیگری آشکارتر شده است.