شهر خبر

درخواست عجیب یک روزنامه اصولگرا از شورای نگهبان؛ در احرازصلاحیت‌ها سخت نگیرید تا انتخابات پرشور باشد

روزنامه جوان نوشت: امید است که شورای نگهبان بهانه به دست نامزد‌ها ندهد. اکنون که ضعف ساختار حزبی و تشکیلاتی، مانع بسیاری از حذفیات و نظارت‌های درون‌حزبی که همان کار نظارت استصوابی را می‌کند، شده، بهتر است فرصت‌های بیشتری برای انتخابات پرشور فراهم شود.

درخواست عجیب یک روزنامه اصولگرا از شورای نگهبان؛ در احرازصلاحیت‌ها سخت نگیرید تا انتخابات پرشور باشد
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جوان از یک سو از بزرگان احزاب سیاسی خواسته شان خود را اجل از نمایندگی مجلس ندانند و از سوی دیگر از شورای نگهبان خواسته در احراز صلاحیت‌ها دست‌ودلبازی به خرج دهد!

به گزارش جوان، پیشنهادی به بزرگان سیاسی و عقلی این سرزمین می‌توان داشت. عجیب است که مجلس را بزرگ و کارآمد و نتیجه‌بخش می‌خواهید، اما از نامزدی برای نمایندگی پروا می‌کنید و شأن خود را اجل از آن می‌دانید و فرصت‌های بالاتر را جست‌و‌جو می‌کنید. سپس وقتی مجالس و مناصب به دست ضعیفان افتاد، آه و افسوس و ناله می‌کنید. این تناقضی آشکار است. اگر خود را سزاوار فهم خوبی و بدی مجلس می‌دانید، باید که در صف نامزد‌ها باشید نه در صف ناظران عالیه! 

این روزنامه در ادامه نوشته است: امید دیگری هم هست که شورای نگهبان فرصتی برای بهانه به دست نامزد‌ها ندهد. اکنون که ضعف ساختار حزبی و تشکیلاتی، مانع بسیاری از حذفیات و نظارت‌های درون‌حزبی که همان کار نظارت استصوابی را می‌کند، شده است، بهتر است تا زمان ارتقای ساختار سیاسی کشور، فرصت‌های بیشتری برای انتخابات پرشور فراهم شود. اکنون که قانون جدید امکان افزون‌تری برای احراز صلاحیت‌ها ایجاد کرده است، احرازنشدن صلاحیت به‌خاطر «نشناختن افراد» دیگر توجیه‌پذیر نیست.