شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#رزمایش

رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس پاسخ به ادعای اخیر آمریکا و روسیه بود؟

رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس پاسخ به ادعای اخیر آمریکا و روسیه بود؟

روزنامه جوان نوشت: این رزمایش را می‌توان عملیاتی مرکب و چند بعدی در پاسخ به افزایش حضور مشکوک دریایی امریکایی‌ها در منطقه و همچنین تکرار برخی ادعاهای نامربوط نسبت به جزایر ایرانی دانست.

روزنامه جوان رزمایش اخیر نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس را پاسخ به ادعاهای نامربوط درباره جزایر ایرانی دانسته است. به تازگی روسیه نیز مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را زیر سوال برده بود.

در روزهای اخیر شاهد قدرت‌نمایی نیروی دریایی سپاه در محدوده آب‌های جزایر سه‌گانه ایرانی با محوریت جزیره بوموسی بودیم و این بار نیروی دریایی سپاه در قالب رزمایش دفاع مستحکم از جزایر، ضمن رژه دریایی شناورهای متنوع جنگی، رژه دریایی شناورهای مردمی و بسیجیان را با انتقال هوایی نیرو و پیاده‌سازی چترباز در جزایر ترکیب و از تجهیزات جدید دفاعی مثل موشک‌های ساحل به دریا، دریا به دریا و همچنین پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین رونمایی کرد. در واقع این رزمایش را می‌توان عملیاتی مرکب و چند بعدی در پاسخ به افزایش حضور مشکوک دریایی امریکایی‌ها در منطقه و همچنین تکرار برخی ادعاهای نامربوط نسبت به جزایر ایرانی و اراده محکم جهادی برای دفاع از مرزهای آبی و خاکی کشور دانست که به مثابه دفاع از ناموس با غیرت اسلامی و میهنی رزمندگان ما آمیخته است.

این روزنامه تاکید کرده است: با این قدرت نه‌تن‌ها هرگونه چشمداشت به جزایر ایرانی بی‌نتیجه است، بلکه هرگونه تهدید و اقدام علیه منافع و امنیت کشور با پاسخ کوبنده و قاطع و تهدیدکننده با هزینه سنگین و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

۲۱۶۲۲۰