شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#یارانه

ادعاهای بدون عدد و رقم سخنگوی دولت سیزده در باره دولت روحانی

ادعاهای بدون عدد و رقم سخنگوی دولت سیزده در باره دولت روحانی

جماران نوشت:  علی بهادری جهرمی گفت: چرا یارانه ها باید طوری توزیع شود که پولدارها ۲۷ برابر بیشتر بهره ببرند؟! اکنون با این سیاست اصلاح شده در زمینه یارانه ها، طبقه ده یارانه نمی گیرد و سه دهک پایین ۴۰۰ هزار تومان و چهار دهک تا ۳۰۰ هزار تومان می گیرند که با طرح کالا برگ این رقم تا ۵۲۰ هزار تومان افزایش می یابد.

سخنگوی دولت ظهر امروز با حضور در پایگاه خبری جماران از بخش های مختلف این رسانه بازدید کرد.

علی بهادری جهرمی بعد از ظهر امروز پس از بازدید از تحریریه جماران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره توجه دولت به وضعیت معیشتی طبقات محروم و مستضعف جامعه، گفت: اساسا نوع نگاه دولت این است که کشور ما دهه ای پشت سر گذاشته است که ضریب جینی هر سال بدتر شد و فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر شدند.
وی با بیان اینکه ضریب جینی را ما منتشر نمی کنیم، افزود: تا سال ۱۴۰۰ که این شاخص منتشر شده، مستمرا فاصله طبقاتی با سیاست های غلط اقتصادی افزایش یافته است. علت آن هم به سیاست شیوه توزیع یارانه ها بر می گردد و این که دولت فعلی چرا مردانه وسط اجرای این سیاستی که می داند سرمایه اجتماعی اش را کاهش می دهد و نارضایتی ایجاد می کند ایستاده است به دلیل توجه به بخش محروم است. چرا یارانه ها باید طوری توزیع شود که پولدارها ۲۷ برابر بیشتر بهره ببرند؟! اکنون با این سیاست اصلاح شده در زمینه یارانه ها، طبقه ده یارانه نمی گیرد و سه دهک پایین ۴۰۰ هزار تومان و چهار دهک تا ۳۰۰ هزار تومان می گیرند که با طرح کالا برگ این رقم تا ۵۲۰ هزار تومان افزایش می یابد.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه نان هم نگاه دولت این بوده است که قیمت متوسط نان در کشور تغییر نیابد و شیوه توزیع آرد اصلاح شود. شما به عنوان رسانه از نان دولتی گزارش بگیرید. از نان دولتی عددها را در بیاورید و این که نان دولتی چقدر بوده و الان چقدر شده است عددها تقریبا ثابت بوده است. صرفا در برخی مناطق قیمت ها متوازن سازی شده است؛ مثلا در برخی شهرها با شهر مجاور عدم توازن بود که این توازن ها برقرار شد. پیشنهاد می کنم، دوربین ببرید و نان رسمی دولتی را بررسی کنید. اگر جایی تخلف بود، گزارش بگویید. در گزارش خود نرخ ها را با سال قبل مقایسه کنید و ببینید تفاوتی دارد یا نه. البته برخی تنظیم گری ها انجام شده است و آقای رییسی تا متوجه شدند اعتراض کردند و گفتند قرار ما این نبوده است و دولت اجازه افزایشی نداده است.

ادعاهای بدون عدد و رقم سخنگوی دولت سیزده در باره دولت روحانی

سخنگوی دولت یادآور شد: در حوزه بیمه ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و هزینه ای هم دریافت نمی کنند و تحت پوشش رایگان هستند. هفته قبل در حوزه تحصیلات ارزیابی ها می گفت برخی دانش آموزان استعداد درخشان ممکن است به دلیل مضایق مالی نتوانند ادامه تحصیل دهند، اما رییس جمهور دستور داد از منابع ریاست جمهوری بورسیه شوند و کسانی که امکانات ندارند امکاناتشان را دولت تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت حمایت تمام قد از طبقه محروم بوده است، تصریح کرد: البته به مقصد آرمانی نرسیده ایم، بلکه در این مسیر در حال حرکت هستیم.

۲۱۶۲۲۰