شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#خبرنگار#رسانه‌ها

رئیسی: از هیچ فرد و خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکردم

رئیس جمهور گفت: علی‌رغم همۀ مواردی که در رسانه‌ها می‌بینید، از هیچ‌کسی و هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکردم.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یادبود شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران، روایتگران و تصویرسازان از وقایع و رخدادها و هم‌چنین تاریخ‌نگاران که آن‌چه را در گذشته اتفاق افتاده است، منتقل می‌کنند جایگاه مهمی دارند و امروز اصحاب رسانه با استفاده از ابزارهای انتقال اخبار، به این امر مهم می‌پردازند. ابزار نو شده اما نیروی انسانی باید اطلاعات را تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانۀ ما در شرایط مختلف و فراز و فرودها زحمات بسیاری می‌کشند تا مقابل جریان خبری، رسانه‌ای و فرهنگی دشمن که می‌کوشد حق را باطل جلوه دهد و بالعکس و فضا را غبارآلود کند، عمل می‌کنند. شما اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستید.

رئیس‌جمهور گفت: دشمن به‌دنبال جریان‌سازی در این جنگ رسانه‌ای و شناختی است. جنگ شناختی نیازمند دفاع شناختی است و دشمن می‌خواهد ایمان و امید را تضعیف کند و رهبری معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت ایمان و امید تأکید فرموده‌اند. مستندسازی‌ها، تجلیل‌ها، خبرسازی‌ها و گزارش‌های دشمن ناظر به این دو مؤلفه است و امیدآفرینی اهالی رسانه راهبرد جمهوری اسلامی ایران است، البته تقویت ایمان و امید فقط به‌عهده رسانه نیست و دولتمردان هم باید این کار را انجام دهند، اقدام و عمل باید توسط دولت و تنویر افکار عمومی باید توسط رسانه‌ها انجام بگیرد.

وی بیان کرد: در سخنی که برای گوینده در یک سخن‌گاه بیان شود و یا در قلمی جاری شود، انصاف باید مدنظر باشد؛ باید بخش خالی و پر لیوان را با هم ببینیم. مشکلات رفع می‌شود و کارهایی متعدد در کشور انجام شده است. امروز در کشور رشد اقتصادی داریم و رشد 8 درصد هدف‌گذاری شده است و سال 1401 حدود 4 درصد رشد داشتیم.

رئیسی درباره برجام خاطرنشان کرد: در مسئله برجام باید بگوییم که ما میز گفت‌وگو را ترک نکرده‌ایم و دست برتر و سخن متقن داریم و کار را عزتمندانه دنبال می‌کنیم، ما به هیچ عنوان به آنان اعتماد نکرده و نخواهیم کرد، سخن اصلی ما خنثی‌سازی تحریم‌هاست؛ ما پیمان‌شکنی آن‌ها را دیده‌ایم و مبتنی بر توان و ظرفیت‌های خود تلاش می‌کنیم. نه‌تنها فقط در صنعت نظامی و هسته‌ای بلکه در فناوری و صنایع بسیاری رتبۀ خوبی داریم.

وی اظهار داشت: البته باید اقدامات بیشتری برای پیشرفت‌ها صورت بگیرد ولی قلم شما اهالی رسانه برای ایجاد امید بسیار مؤثر است، القای یأس کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان جوان را ناامید کرد اما رسالت ما ایجاد امید است، هرکس با کار، تلاش، قلم و بیانش در دل مردم ایجاد امید کند بداند که در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و این خواست مردم و منفعت ملی است، اما هرکس بخواهد یا نخواهد، بداند و یا نداند در دل مردم یأس ایجاد کند، در جهت این راهبرد حرکت نکرده و هم‌سو با برخی که در جهت ناامیدی جامعه می‌دمند حرکت کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در دولت از دیدگاه‌ها، سخنان و نقدها استقبال می‌کنیم؛ بنده روزی که رئیس قوه قضائیه شدم اعلام کردم که هر کس از (طرف) قوه قضائیه شکایت کرده است، من از آن گذشت کردم و همین کار را روز اول شروع‌به‌کار دولت نیز انجام دادم و گفتم هرکس به‌عنوان دولت از یک رسانه‌، خبرگزاری و شخصی احیاناً شکایتی کرده است، آن را پس گرفتیم و تا امروز علی‌رغم همۀ مواردی که در رسانه‌ها می‌بینید، از هیچ‌کسی و هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکردم.