شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#وزارت علوم#مجلس

دولت رئیسی سازمان سنجش را از وزارت علوم جدا می‌کند؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی شنیده‌‎ها مبنی بر جدایی سازمان سنجش از وزارت علوم و الحاق آن به نهاد ریاست جمهوری، این اقدام را خطرناک و موجب ایجاد شائبه‌های فساد در سازمان سنجش دانست.

خانه ملت: ذبیح الله اعظمی ساردوئی درباره برخی شنیده‌ها مبنی بر جدایی سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم و ادغام آن زیر نظر نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت که مسئولیت برگزاری کنکور در حوزه انتخابیه و منطقه را داشته‌ام، شنیده‌هایی مبنی بر جدایی سازمان سنجش به صورت چراغ خاموش از وزارت علوم و الحاق آن به نهاد ریاست جمهوری به گوش رسیده که بسیار این موضوع می‎‌ تواند خطرناک باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرایی شدن این ایده عملاً نظارت مجلس بر سازمان سنجش سلب می‌‎شود و این تغییر چارت‌، بزرگترین ضربه به پیکره وزارت علوم است.

وی ادامه داد: سازمانی که با این ساختار سال‌های متمادی کنکور را برگزار کرده و پذیرش به دانشگاه‌‎های دو وزارتخانه علوم و وزارت بهداشت را انجام داده چرا باید به زیرمجموعه نهاد ریاست جمهور ملحق شود. در این شرایط وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش هرگز پاسخگوی نمایندگان نخواهند بود.

اعظمی تأکید کرد: قطعا بعد از اجرایی شدن این ایده خطرناک، شائبه‌های فساد در این سازمان چندین برابر می‎‌شود و با توجه به اینکه مجلس هم نظارتی بر این سازمان نخواهد داشت، کشور دچار مشکل خواهد شد.

وی یادآور شد: نکته دیگر اینکه، همه دولت‌‎ها اشتباهات مهلکی در حوزه تغییر ساختار و چارت دولت داشته‌‎اند و وقتی دولت بعدی روی کار می‌آید با ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ به حالت سابق دوباره کاری می‌‎کنند که در این مسیر فقط میلیاردها تومان از بیت المال هزینه تمایلات برخی افراد خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس افزود: از سوی چنین تصمیماتی به اعتبارات علمی کشور ضربه وارد می‌‎شود و نباید اجازه دهیم که اعتبار سازمانی مثل سازمان سنجش به این راحتی زیر سئوال برود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با جدیت این موضوع را دنبال کند و دلایل کسانی که قصد دارند، چنین ایده‌‎ای را اجرایی کنند برای همگان شفاف و مشخص شود. قطعا از نظر ما این کار غلط، غیرکارشناسی و غیرمنطقی است.