شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#ارتش

اعلان جنگ اوکراین علیه کشتی‌های روسیه در دریای سیاه

ایسنا نوشت: یک مقام ارشد اوکراین با اشاره به دو حمله اخیر این کشور به کشتی‌های روسیه، هشدار داد که بنادر و کشتی‌های روسیه در دریای سیاه قاعدتا می‌توانند جهت تضعیف «ماشین جنگی مسکو» توسط ارتش اوکراین مورد هدف قرار بگیرند.

«اولگ اوستنکو» مشاور اقتصادی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به نشریه پلیتیکو گفت: هر آن چیزی را که روسیه در دریای سیاه دارد، «اهداف نظامی معتبر» ما هستند. این یک اقدام تلافی‌جویانه برای خروج روسیه از قرارداد غلات دریای سیاه و حمله موشکی این کشور به ذخایر کشاورزی می‌باشد.

وی مدعی شد: این داستان با اقدام خود روسیه مبنی بر مسدودسازی گذرگاه غلات آغاز شد. همچنین زیرساخت‌های دریایی ما تحت حملات مداوم هستند. شرکت‌های غربی باید بفهمند که هیچ تجارتی با روسیه عادی نیست.

این مقام رسمی اوکراینی تاکید کرد: از دیدگاه حقوقی و اخلاقی، برای این کشتی‌ها ادامه تحویل نفت روسیه تماما غیرقابل توجیه است. در این خصوص به حوزه اقتصادی هم می‌توان اشاره کرد. تحت این شرایط قیمت‌های بیمه به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و این تحویل‌ و انتقالات را بی‌ثمر می‌کند. کشتی و خدمه شما در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

اوایل این هفته مرکز هماهنگی نجات دریایی منطقه نووروسیسک روسیه اعلام کرد موتورخانه یک نفتکش در حمله شهپادی (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) اوکراین در تنگه کرچ آسیب دید.

همچنین وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، اوکراین در طول شب با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه نیروی دریایی روسیه در شهر نووروسیسک حمله کرد که این حمله توسط ناوهای روسیه شناسایی و خنثی شد.

311311