شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#حوزه

یک کار فوق العاده مهم دولت در سفرهای خارجی در بیان سخنگوی دولت

یک کار فوق العاده مهم دولت در سفرهای خارجی در بیان سخنگوی دولت

ایسنا نوشت:سخنگوی دولت، بهادری جهرمی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حال حاضر در سفرهای خارجی خود به جای عکس گرفتن ها، فناوری هایی همچون ربات جراح و پهپادهایی با کاربرد در حوزه کشاورزی ساخت دانش بنیان ها را با خود می برد و معرفی می کند.

علی بهادری جهرمی امروز دوشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه یک روزه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه و روابط عمومی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سخنانی با اشاره به مسائلی همچون تقبل بار مالی و تصویب قانون تولید جهش دانش بنیان، تصویب ۱۲ آیین‌نامه برای حمایت از فعالیت‌ دانش بنیان ها در حوزه‌های مختلف، افزایش حمایت صددرصدی از سرآمدان علمی کشور و همچنین افزایش هفت پله ای ایران در شاخص نوآوری در دولت سیزدهم را در فهم دولت و پذیرش این اصل دانست که آینده رسانه و آینده کشور در نگاه امروز ما به نوآوری و فناوری رقم‌ خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه، دولت سیزدهم به شکل ریشه‌ای‌تر از توان نخبگان بهره‌برداری خواهد کرد و در این مسیر نه تنها بر توسعه سکوها بلکه بر تکمیل زیرساخت‌ها تمرکز دارد، افزود: دلیل این مهم آن است که معتقدیم نخبگان و نوآوران از اهتمام لازم برای رفع مشکلات امروز و آینده کشور برخوردارند.

بهادری جهرمی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حال حاضر در سفرهای خارجی خود به جای عکس گرفتن ها، فناوری هایی همچون ربات جراح و پهپادهایی با کاربرد در حوزه کشاورزی ساخت دانش بنیان ها را با خود می برد و معرفی می کند.

وی با تاکید بر اینکه، دولتمردان سیزدهم سفیران حوزه فناوری و نوآوری کشور هستند، گفت: دولت به طورحتم از توان نخبگان در رفع نیازهای کشور استفاده خواهد کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه، حکمرانان آینده‌نگر در کشورهای مختلف در طول زمان‌ برای ساخت آینده کشورشان دو نگاه به حوزه علم و فناوری داشته اند، افزود: یک نگاه استفاده از حوزه علم و فناوری برای تامین منافع مانند آنچه که در بمباران هیروشیما و کشته و زخمی شدن ۱۶۰ هزار نفر اتفاق افتاد، است و نگاه دیگر استفاده از این حوزه برای انسانیت است؛ همه باید ببینیم در کدام طرف ایستاده ایم.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه، هیچ برج بلند مرتبه ای بدون سختی و مشقت ساخته نمی شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی می‌دانند کلید رفع مشکلات در اراده قوی و توجه به توان و استعدادهای داخلی نهفته است نه التماس به دیگران و این نگاه گفتمان دولت سیزدهم است.

۲۱۶۲۱۷