شهر خبر

سخنگوی وزارت خارجه:

درحال پیگیری موضوعات مهمی از طریق نقش آفرینی عمان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر باقری به مسقط گفت: به منظور گفت‌وگوهای دوجانبه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد. موضوعات مهمی را با نقش آفرینی عمان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و کنسولی در دست پیگیری داریم و این موضوعات با توجه به اهمیت نیازمند مشورت و تبادل نظر است.

درحال پیگیری موضوعات مهمی از طریق نقش آفرینی عمان هستیم
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۵۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر باقری به مسقط گفت: به منظور گفت‌وگوهای دوجانبه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد. موضوعات مهمی را با نقش آفرینی عمان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و کنسولی در دست پیگیری داریم و این موضوعات با توجه به اهمیت نیازمند مشورت و تبادل نظر است. سفرهای متقابل بین ایران و عمان در سطوح مختلف انجام می‌شود و مقامات عمانی در این زمینه‌ها نقش آفرینی خوبی دارند و هماهنگی‌ها بین دو کشور وجود دارد. سفر باقری در چارچوب پویایی دیپلماتیک با تمرکز بر موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده است و این رایزنی ها ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، کنعانی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز اظهار داشت: ما این موضوع را به عنوان موضوع انسانی مورد توجه داریم و گفت‌وگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای ایجاد یک راه‌حل به منظور تحقق تبادل زندانیان ادامه دارد و این موضوع جزو موضوعات جاری در حال گفت‌وگو و پیگیری با طرف‌های مختلف است. دولت عمان نیز در این زمینه نقش آفرینی خاص خودش را دارد.