شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#پوتین#اروپایی

از ضرر هنگفت شرکت های اروپایی تا نقشه جدید پوتین

از ضرر هنگفت شرکت های اروپایی تا نقشه جدید پوتین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر دنیا داریم.

روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times) در تاریخ ۷ آگوست ۲۰۲۳( ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

بزرگترین شرکت‌های اروپایی از زمان تهاجم گسترده پوتین به اوکراین در سال گذشته حداقل ۱۰۰ میلیارد یورو از فعالیت‌های خود در روسیه ضرر متحمل شده‌اند.

 

روز جمعه اوکراین در حمله پهبادی به بندر نووروسیسک در دریای سیاه به یک کشتی جنگی روسیه آسیب رساند. پس از این حملات روز دوشنبه قیمت گندم بالا رفت.

Financial Times 7 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post ) در بخش سیاسی و اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

شرکت‌های امریکایی از چین کمتر خرید می‌کنند زیرا روابط همچنان متشنج است.واردات امریکا از چین در پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

 

کارگران در پایتخت اوکراین ( کیف) نماد سه گانه اوکراین را جایگزین نشان شوروی کردند. کمپین پاکسازی اوکراین از نمادهای شوروی و روسیه همچنان ادامه دارد.

The Washington Post 7 August

 روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

شرکت Yellow که یک هلدینگ حمل‌ونقل امریکایی است پس از دریافت ۷۰۰ میلیون دلار کمک مالی، اعلام ورشکستی کرد.پس از شکست مذاکرات این شرکت و اتحادیه Teamsters، این شرکت اواخر ماه گذشته فعالیت خود را تعطیل کرد.سقوط این شرکت ۹۹ ساله باعث از بین رفتن ۳۰۰۰۰ شغل خواهد شد.

 

پوتین می‌خواهد روس‌ها را به درگیری با غرب بکشاند که این جدال بسیار بزرگتر و جدی تر از جنگ با اوکراین خواهد بود.آیا روس‌ها از او پیروی خواهند کرد؟

The New York Times 7 August