شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#روسیه

گزارش روسیه از نقض پروتکل عدم برخورد توسط آمریکا در آسمان سوریه

گزارش روسیه از نقض پروتکل عدم برخورد توسط آمریکا در آسمان سوریه

ایسنا نوشت: معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد که هواپیمای ائتلاف آمریکایی روز یکشنبه ۱۶ بار پروتکل‌های عدم برخورد را نقض کردند.

وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اظهار کرد: سه جنگنده اف۱۶ و چهار جنگنده اف۳۵ و دو پهپاد چند منظوره مدل ام‌کیو۱سی متعلق به نیروهای ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش طی یک روز ۱۶ بار پروتکل‌های ممانعت از برخورد را در منطقه التنف نقض کردند.

کولت افزود: پهپادهای "MQ-۹" وابسته به «ائتلاف ضد داعش» به سرکردگی آمریکا دو بار به طرز خطرناکی به جنگنده «سو-۳۵» نیروی هوافضای روسیه در آسمان سوریه نزدیک شدند.

معاون رئیس حمیمیم افزود: مرکز حمیمیم روز جمعه نیز در نزدیکی منطقه الرقه، نزدیک شدن خطرناک یک پهپاد مدل ام‌کیو۹ و یک جنگنده سو-۳۵ متعلق به نیروی هوایی روسیه را ثبت کرد، در این مورد ارتفاع جنگنده روسی به کمتر از ۵۰۰ متر رسید.

او در ادامه گفت: در همان روز در منطقه شهرک الدانه در استان ادلب، سه پهپاد مدل ام‌کیو۹ ائتلاف آمریکایی با جنگنده‌های سو-۳۵ روسیه به یکدیگر نزدیک شده و ارتفاع خود را به کمتر از ۱۰۰ متر رساندند.

این مسؤول پایگاه حمیمیم گفت: پرواز دوباره پهپادهای ائتلاف در این مناطق با نقض پروتکل اجتناب از برخورد انجام شد؛ اما خلبان‌های روس مهارت بالای خود را به نمایش گذاشته و تدابیر لازم را در زمان مناسب برای جلوگیری از برخورد با پهپادهای ائتلاف در پیش گرفتند.

۳۱۱۳۱۱