شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#خبرنگاران

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه‌ای شکل گرفته است

همایش«پیشرفت ایران قوی با خبرنگاران امیدآفرین» با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر دیروز (یکشنبه، ۱۵ مردادماه) در همایش «پیشرفت ایران قوی با خبرنگاران قوی» گفت: روز خبرنگار را که روز درخشش فداکاری یک خبرنگار وفادار شهید صارمی را که به نام مقدس روز خبرنگار نامیده شده، گرامی می‌داریم و به جامعه رسانه‌ای کشور تبریک می‌گویم.

فرمانده کل سپاه گفت: همه چیز از قلب و ذهن‌ها آغاز می‌شود، قلب انسان نه آن قلب بیولوژیک بلکه قلبی که به مرکز‌ تعلق، تفقه و‌ معرفت انسان‌ معروف‌است و‌ شناخته می‌شود، به اندازه عالم‌ هستی‌ بزرگ‌ است. ذهن انسان یک دنیاست نه در یک‌ ابعاد هندسی مشخص‌ که دامنه‌های جسمانی انسان‌ محدود و کوچک‌ است. اما، دنیای شناخت، معرفت، تعقل، خیال و دنیای آرزوهای انسان عالم بسیار بزرگی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در یک‌ پیکار بزرگ فرهنگی‌ و در یک‌ نبرد نامحدود شناختی و در فضای یک عملیات روانی بزرگ امروز در عالم‌ زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: در یک جنگ جهانی رسانه ای جهانی با قلمروی وسیع و گستره‌ای عالم‌گیر که یک طرف آن اصحاب انقلاب، یاران مقاومت و مردان و زنان استقلال این سرزمین  و سایر بلاد اسلامی هستند.

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه ای شکل گرفته است

 

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه ای شکل گرفته است

وی افزود: در طرف دیگر آن، همه پیشگامان عرصه رسانه در جهان و‌ صاحبان پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین ابزارها، فنون، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های عملیات رسانه‌ای و فضای مجازی هستند به صورت طبیعی از این فضا تاثیر می‌پذیریم و قاعدتاً در مقابل قواعد جنگ نرم دشمنان قرار داریم. واحد اساسی نبرد در این نوع از جنگ، انسان است. به طور کلی، این جغرافیای جنگ مدرن است که محیط آن را ذهن و قلب تشکیل می‌دهد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد:‌ آنچه در دنیای خبر اتفاق می‌افتد؛ یک واقعیت منتزع از تاریخ، جغرافیا، محیط اجتماعی، وضعیت سیاسی و شرایط اقتصادی نیست. جنگ در همین فضا اتفاق افتاده است. بنابراین؛ آنچه مهم است این است که ما عقبه جهانی رویدادی را که آن را خبررسانی می‌کنیم، بدانیم.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: شما با قدرت کلمات و تصاویر آشنا هستید، کلمات صاحب قدرت و تصاویر صاحب ظرفیت هستند و استعداد به حرکت درآوردن جوامع را دارند. آن‌ها قدرت تکثیر، انتقال، تغییر نگاه و نگرش، تهییج و تحریک‌کنندگی دارند، همه این موارد در تصاویر و کلماتی که شما مخابره می‌کنید، وجود دارد.

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه ای شکل گرفته است

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه ای شکل گرفته است

سردار سلامی: جنگ جهانی رسانه ای شکل گرفته است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: خبرنگاران صاحب تعهد هستند، تعهد و وفاداری به ارزش‌هایی که در دامنه آن قلم می‌زنند یا کلامی را منتشر و یا تصویری را می‌سازند. خبرنگاران سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند و چگونگی انتقال یک واقعیت، بسیار مهم است. گاهی می‌گویید که یک دارو، ۹۵ درصد شفابخش است، معادل همین این است که بگوییم این دارو، ۵ درصد مرگ‌آور است. در حالی که هر دو عبارت توصیفی از یک دارو است که می‌گوید آن دارو، ۹۵ درصد موفق عمل می‌کند.

وی ادامه داد: صداقت، عدالت، انصاف، راستگویی و امانت داری جزو ویژگی‌های یک خبرنگار است. خبرنگار، امین حریم خصوصی انسان‌هاست. هیچ‌کس حق ندارد به دنیای خصوصی انسان‌ها وارد شود و آن را به دیگران رونمایی کند. چرا که این کار خلاف اخلاق، شرع و انسانیت است. خبرنگار مانند یک نجات غریق عمل می‌کند، البته شفافیت، صداقت، راستگویی، امانت‌داری و رازداری جزو ویژگی‌های یک خبرنگار است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خبرنگار امین حریم خصوصی انسان‌هاست، تاکید کرد: به همین دلیل، گاهی یکی از اسرار کشور در مقابل چشمان یک خبرنگار قرار می‌گیرد. قدرت تشخیص اینکه چه چیزی برای جامعه مفید است، اهمیت دارد و یا اینکه چه چیزی در دشمن یاس ایجاد می‌کند و یا اینکه کدام کلمات امیدآفرین هستند و نشاط ایجاد می‌کنند و جامعه را در مسیر یک تحرک جدید قرار داده، اجازه توقف نمی‌دهند و ذهن‌ها را منفعل نمی‌کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان در جنگ رسانه‌ای می‌توانند حمایت ما از مظلومان را به حمایت از تروریسم تفسیر کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان اشغال سرزمین‌ها را آزاد کردن ملت‌ها می‌دانند و در جنگ رسانه‌ای از ترکیبات زشت و ویرانگر، تصاویر زیبا و رویایی می‌سازند؛ این قدرت رسانه است.