شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورا#مراسم عزاداری#روابط عمومی

پاسخ روابط عمومی آستان امام خمینی (س) به مطلب توهین‌آمیز روزنامه جوان درباره مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا

روابط عمومی آستان مطهر حضرت امام خمینی (ره) در واکنش به مطلب توهین آمیز روزنامه جوان در مورد مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و شام غریبان در این حرم اطلاعیه منتشر کرد.

پاسخ روابط عمومی آستان امام خمینی (س)  به مطلب توهین‌آمیز روزنامه جوان درباره مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۲۱:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روابط عمومی آستان مطهر امام خمینی (ره) به مطلب روزنامه جوان واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، روابط عمومی آستان مطهر حضرت امام خمینی (س) در جوابیه‌ای به روزنامه جوان اعلام کرد:

با کمال تأسف اولین روز پس از عاشورای حسینی گردانندگان روزنامه جوان با درج مطلبی توهین آمیز و متضمن چندین دروغ در رابطه با مراسم برگزار شده در سه شب و روز تاسوعا و عاشورا و شام غریبان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در حرم مطهر امام خمینی (س) با تیتر "این سکوت شأن حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی نیست" اقدام به عقده گشائیهای تکراری خویش علیه یادگار حضرت امام و متولی آستان حضرت امام نموده اند. 

دقیقا بر خلاف ادعای القایی نویسنده روزنامه که چند بار با بازی با کلمات از "بی برنامگی و بی اطلاعی زوار و مردم تهران  از برنامه سوگواری در حرم امام خمینی" سخن گفته است؛خبر مربوط به 5 برنامه تدارک شده برای سه شب و دو روز تاسوعا و عاشورا، 8 روز قبل از شروع برنامه ها  از روز اول محرم (28 تیر 1402) در پایگاه خبری جماران و کانالها و سایتهای خبری متعدد کشور مرتب اطلاع رسانی شده بود آنهم در جدولی بسیار منظم با ذکر اسامی قاریان و سخنرانان و مداحان قبل و بعد از سخنرانی و زمان برنامه. 

خلاف ادعای القایی خبرنگار و نویسنده روزنامه جوان که با الفاظی وهن آمیز نسبت به یادگاران امام و سخنران مجلس و سینه زنان، اجرای برنامه را نیز بی نظم و توأم با بی برنامگی معرفی کرده است، در حالیکه هر 5 برنامه ویژه سوگواری ایام تاسوعا و عاشورا در حرم حضرت امام خمینی بطور دقیق و کاملا طبق برنامه از قبل اعلام شده، منظم و برخلاف ادعای نویسنده مبنی بر جمعیت اندک شرکت کنندگان، با حضور چند هزار زائر در هر برنامه توسط قاریان و مداحان معتبر و معروف و چند تن از شخصیتها و سخنرانان محترم کشور برگزار شده اند. اخبار، فیلمها و عکسهای این مراسمها در سایت جماران و برخی خبرگزاریهای دیگر منتشر گردیده و قابل مشاهده می باشند.

از روزنامه ای که متعلق به یکی از دو ارگان نظامی رسمی کشور می باشد دور از انتظار است که بواسطه ذهنیتهای – البته ناروای - سیاسی و جناحی که حضرت امام خمینی بشدت آنان را نسبت به ورود به این مسائل پرهیز داده اند ، درباره اجرای برنامه ای فوق العاده منظم و پرشور که توسط هیئت عزاداری دژبانی مرکز و دیگر واحدهای مخلص ارتش جمهوری اسلامی در حرم بنیانگذار نظام مخلصانه اجرا شده است با تعابیری نامناسب و نگاهی منفی قلمفرسایی کند.

این ادعای روزنامه که نوشته است حتی "حداقل شربتی به خیرات تاسوعا و عاشورا..." را هم از کام تشنه زائران دریغ کرده اند! نیز دروغ است. از روز پنجم محرم دو ایستگاه صلواتی به همت شهرداری منطقه در محوطه حرم مطهراز ساعت 5 بعد از ظهر تا آخر شب با چای و شربت از زوار و مسافران پذیرایی می کردند. 

اگر از ابتدا، هدف این روزنامه تنظیم یک گزارش تخریبی علیه حرم امام خمینی و مسئولین آن نبوده است آیا اخلاق اسلامی و اخلاق حرفه ای رسانه ای ایجاب نمی کرد که مدیر مسئول روزنامه قبل از انتشار این نوشته موهن خلاف واقع، فقط با یک تماس، ادعاهای خبرنگار اعزامی خویش را راستی آزمایی می کرد؟

 اگر واقعا نگران سوت و کور بودن حرم امام هستید چرا در همین مناسبت ایام عاشورای امسال برنامه های حرم امام را در روزنامه تان اطلاع رسانی نکردید و مردم را تشویق به شرکت در آن نکردید.

چرا در همین نوشته تان بر سر مسئولین رسانه ملی فریاد نکشیده اید که شما که بر سر سفره بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی نشسته اید و از بودجه بیت المال صدها ساعت از شبکه های متعدد صدا و سیما برنامه های زنده و غیر زنده ، تکراری و غیر تکراری دهها مراسم کوچک و بزرگ از تکیه ها و امام زاده ها و هیئتها را پخش می کنید و دقایق طولانی از اخبار روزانه و شبانه را به این مراسم اختصاص می دهید چرا برنامه های حرم امام را پخش نمی کنید؟