شهر خبر

نماینده مجلس: مانند طرح صیانت، مردم از جزئیات آن مطلع نمی‌شوند / با یک رای گیری استمزاجی با اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف و حجاب موافقت کردند

نماینده مجلس: مانند طرح صیانت، مردم از جزئیات آن مطلع نمی‌شوند / با یک رای گیری استمزاجی با اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف و حجاب موافقت کردند

ایلنا نوشت:یک نماینده مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب را تشریح کرد.

معین الدین سعیدی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با یک رای گیری استمزاجی با اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف و حجاب موافقت کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه عزیزان ما یک رای گیری استمزاجی کردند که لایحه عفاف و حجاب را شامل اصل ۸۵ کنند و بدون اینکه به صحن بیاید و همه نمایندگان نظراتشان را اعلام کنند مانند طرح صیانت به یک کمیسیون مشترک می‌رود و بدون اینکه مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند روی آن بحث می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از جامعه نقدهای جدی به این موضوع دارند و شاید این موضوع را جزو اولویت‌ها ندانند و ضمن اینکه من تاکید بر حفظ حرمت شرعی و سیاسی حجاب دارم معتقدم با این روش‌ها نمی‌شود جامعه را ترغیب به تبیین فلسفه حجاب کرد.

سعیدی تاکید کرد: این رأی‌گیری استمزاجی به نظر من نگرانی‌ها را در این مسئله بیشتر می‌کند چرا که جامعه احساس می‌کند فارغ از چشم و نگاه آنها در کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد و همان اتفاقی که برای طرح صیانت افتاد در این لایحه هم اتفاق خواهد افتاد بدون این که نطرات کارشناسی قاطبه نمایندگان اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: عنایت داشته باشید که رای استمزاجی بوده، و برای رسمی شدن آن امروز جمع آوری امضا خواهند داشت تا حداکثر در هفته آینده رسماً اصل ۸۵ شدن لایحه به رای گذاشته شود.

این‌نماینده مجلس درباره تعداد آرا اخد شده در این رأی‌گیری استمزاجی گفت: ۱۷۱ رای موافق دادند یعنی حدودا بالای ۷۴ درصد نمایندگان موافق اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف و حجاب بودند و تنها ۴۰ نفر مخالفت کردند..


۲۱۶۲۲۰