شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#تنگه هرمز

واکنش پنتاگون به ادعای استقرار نیروهای نظامی آمریکا در تنگه هرمز به‌منظور مقابله با ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش ادعایی اخیر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» درباره احتمال استقرار نیروهای مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را تایید نکرد.

واکنش پنتاگون به ادعای استقرار نیروهای نظامی آمریکا در تنگه هرمز به‌منظور مقابله با ایران
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۱۴:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» درباره احتمال استقرار نیروهای مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری برای جلوگیری از آنچه «آزار و اذیت و توقیف کشتی‌ها توسط ایران در تنگه هرمز» ادعا شده را تایید نکرد.

به گزارش فارس، او سوم اوت در پاسخ به سوال خبرنگار «الجزیره» درباره این گزارش گفت: بله، این گزارش‌های مطبوعاتی را دیده‌ام. به شما می‌گویم که هیچ چیزی برای اعلام درباره تغییر وضعیت نیروها ندارم.

وی افزود: همانطور که پیگیری می‌کنید. پیش‌تر تصمیم برای استقرار گروه آمادگی آبی خاکی باتان Bataan، واحد اعزامی دریایی به منطقه مسؤولیت در آنجا و همچنین اف-۳۵، اف-۱۶ و اِی-۱۰ها را اعلام کردیم اما در خصوص آن گزارش خاص، هیچ چیزی برای ارائه ندارم.

آسوشیتد پرس مدعی شده بود پنج مقام آمریکایی ناشناس جزئیات این طرح را تایید و تاکید کردند تصمیم نهایی اتخاذ نشده و گفت‌وگوها بین مقام‌های نظامی آمریکا و متحدان عربش در منطقه و خلیج فارس ادامه دارد.